نرم افزارحسابداری صدگان

واردات خودروهای دست‌دوم آزاد شد+ تكميلي

8 965

حسابداراپ

رئیس مجمع عالی واردات از مصوب شدن قانونی برای واردات خودروهای خارجی دست دوم و همچنین آغاز دستورالعمل اجرایی آن از اواخر اسفند‌ماه سال گذشته خبر داد.

….

محمد‌حسین برخوردار اظهار داشت: دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا ۳ سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد می‌توانند وارد کشور شوند.

.

وی در واکنش به این سؤال که تعرفه‌‌های خودروهای دست دوم به چه صورتی است اظهار داشت: به ازای هر یک سال سه درصد از تعرفه آنها کاهش می‌یابد.

.

به گزارش فارس، رئیس مجمع عالی واردات گفت: دستورالعمل اجرایی این مصوبه دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

.

وی افزود: پیش از این نیز خودروهای دست دوم وارد می‌شد اما فقط در گروه خودروهای سنگین بود و هیچ گاه مجوزی برای خودروهای سواری دست دوم داده نشده بود. مصوبه اخیر دولت برای هر دو گروه سواری و سنگین است.

 

.

————————————————————————————————————

ابهام درباره یک مصوبه واردات خودرو؛ استعلام از ریاست جمهوری

 

 رئیس مجمع عالی واردات از مصوب شدن قانونی برای واردات خودروهای خارجی دست دوم و همچنین آغاز دستورالعمل اجرایی آن از اواخر اسفند‌ماه سال گذشته خبر داد. این در حالی است که مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران این موضوع را رد کرد و گفت این مصوبه مربوط به واردات خودروهای دست دوم خارجی نیست.

 .

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمد‌حسین برخوردار گفت: دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا ۳ سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد می‌توانند وارد کشور شوند.

 .

وی در واکنش به این سؤال که تعرفه‌‌های خودروهای دست دوم به چه صورتی است اظهار داشت: به ازای هر یک سال سه درصد از تعرفه آنها کاهش می‌یابد.

 .

پندار سیستم

رئیس مجمع عالی واردات گفت: دستورالعمل اجرایی این مصوبه دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

 .

وی افزود: پیش از این نیز خودروهای دست دوم وارد می‌شد اما فقط در گروه خودروهای سنگین بود و هیچ گاه مجوزی برای خودروهای سواری دست دوم داده نشده بود. مصوبه اخیر دولت برای هر دو گروه سواری و سنگین است.

 .

در حالی که باشگاه خبرنگاران از آزاد شدن واردات خودروهای دست دوم خبر داده مهر در گزارشی تاکید کرده است که مصوبه دولت واردات خودروهای دست دوم نیست.

.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه مصوبه جدید هیئت دولت به واردات خودروهای دسته دوم مربوط نمی‌شود، به بیان جزئیات این مصوبه که قرار است برای نحوه اجرا از دایره حقوقی نهاد ریاست جمهوری استعلام شود، پرداخت.

 .

ساسان خدایی با تاکید بر اینکه آزاد شدن واردات خودرو با شرط ۳ سال ساخت به مفهوم واردات خودروی مستعمل نیست، گفت: هیئت وزیران در سال ۸۲ تصویبنامه‌ای برای شرایط واردات خودرو داشته که بر اساس آن، تنها واردات خودرو ، خودروهای یک سال ساخت به کشور مجاز بوده است.

 .

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: هم اکنون هیئت وزیران این تصویب نامه را اصلاح و شرط یکسال را به سه سال ساخت تغییر داده اما سایر بندهای آن تصویب نامه کماکان به قوت خود باقی است.

 .

وی تصریح کرد: البته به دلیل وجود برخی ابهامات و برداشت‌های چندگانه از این تصویب نامه، این شرط جدید هنوز اجرایی نشده است و نیاز به استعلام از دایره حقوقی نهاد ریاست جمهوری دارد.

 .

خدایی افزود: ابهام این تصویب نامه این است که ممکن است مدنظر هیئت وزیران واردات خودروهای سه سال ساخت مشروط به نو بودن باشد یا اینکه خودروهایی وارد کشور شود که بیش از یکسال در گمرکات معطل شده و نو باشند؛ بنابراین ابلاغ این تصویب نامه به مفهوم مستعمل بودن خودروهای وارداتی نیست.

 .

وی گفت: برهمین اساس، سازمان توسعه تجارت ایران حتما موارد مذکور در مصوبه را استعلام و پس از شفاف شدن اجرایی خواهد کرد.

.

منبع : همشهري آنلاين

.

 

محل تبلیغ شما

8 نظرات
  1. داود می گوید

    سلام
    چطور میتوانم خودروی ماکسیمای یکسال کارکرده از مناطق آزاد وارد نمایم؟
    مبلغ خودروی مورد نظر چقدر است؟

  2. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    متاسفانه از موضوع بي اطلاعم.
    البته از قرار اين بحث اما با اما و اگرهايي مواجه شده كه درخبر تكميلي مشاهده مي فرمائيد.
    موفق باشيد.

  3. سعید می گوید

    سلام بنده می خواهم یک خودرو شخصی از یک کشور به ایران وارد کنم ایا می توانم یا نه اگر اره چگونه وچه شرایطی دارد متشکرم

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    متاسفانه اطلاعاتي دراين خصوص ندارم.
    موفق باشيد.

  5. مارتین می گوید

    لطفا” شرایط و نحوه ترخیص خودروهای سفارتی و محدودیت عمر خودروهای مذکور و میزان تعرفه گمرکی مربوطه را در سایت قرار دهید

  6. صداقت می گوید

    آیا منبع یا مرجعی هست که صادقانه وصریح و روشن بگوید شرایط ورود اتومبیل سواری چگونه است اگر هست یا حق بفرمائید !

  7. شعبانی می گوید

    آیا واردات خودروهای سنگین و خدمات شهری دست دوم مجاز است؟ تعرفه واردات این خودروها چند درصد می باشد؟

  8. کیانی می گوید

    با سلام و خسته نباشید نحوه ترخیص خودرو های دست دوم جهت معلولین به چه صورت میباشد لطفا راهنمایی بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.