نرم افزارحسابداری صدگان

نظرسازمان بورس در خصوص ادغام بانکها

0 550

حسابداراپ

مدیر اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس با بیان اینکه سازمان بورس منافع سهامداران خرد را رعایت می کند، به تعامل بانک مرکزی با سازمان بورس در خصوص انحلال و ادغام بانکها تاکید کرد.

.
به گزارش بینا، امیر حمزه مالمیر مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص نظر سازمان بورس در مورد ادغام و انحلال بانک‌های پذیرفته شده در فرابورس به ایسنا گفت:بانک مرکزی در مورد انحلال و ادغام بانکها قطعا باید با سازمان بورس تعامل داشته باشد.

.
وی در خصوص ادغام بانک تات توضیح داد:سال گذشته مجمع این شرکت برگزار شد ولی موضوع ادغام در دستور جلسه این بانک مطرح نشد و این موضوع در سایر موارد عنوان شد؛این در حالی است که طرح موضوع مشکلی ندارد ولی تصمیمی که در مجمع شرکت گرفته شده است تحت عنوان مصوبه تلقی نمی شود.

.
وی اعلام کرد:در این راستا سازمان بورس با اداره ثبت شرکت‌ها مکاتباتی کرده است که مصوبه این بانک را بدون تایید سازمان بورس ثبت نکند و حتما نظر سازمان بورس در این خصوص اعمال شود.

.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در مورد نظر سازمان بورس گفت:نظر سازمان این است که اگر قرار است ادغامی صورت گیرد باید منافع سهامداران خرد در آن رعایت شود.

پندار سیستم

.
مالمیر اضافه کرد:از سوی دیگر بانک تات باید مشخص کند که برنامه آن برای ادغام چیست و با کدام شرکت‌ها و شخصیت‌هاي حقوقی می خواهد ادغام شود و ارزیابی آنها به چه شکلی صورت گرفته است و نهایتا شخصیت حقوقی که می خواهد منحل شود و شخصیتی که می خواهد ایجاد شود،به چه صورتی باشد که باید بر اساس آن مجوز لازم را از سازمان بورس اخذ کنند تا بتوانند این کار را انجام دهند.

.
وی در مورد بانک جدید خاورمیانه گفت:برای راه اندازی این بانک سعی شده است از همان ابتدا مجوزهای لازم از بانک مرکزی اخذ شود تا بانک خاورمیانه با مشکلاتی که بانکهای جدید با آن مواجه شده است، مواجه نشود.

.
وی در ادامه گفت:به عنوان مثال در بحث پولشویی و منشا پول باید از ابتدا این موضوع مدنظر قرار گیرد تا بعد از اینکه مجوز فعالیت گرفت با مشکل مواجه نشود.

.
مدیر نظارت بر ناشران بورسی در مورد سهامداران بانک آرین به ایسنا گفت:متاسفانه حقوق سهامداران این بانک هنوز پرداخت نشده است.

.
وی با بیان اینکه سازمان بورس در حال پیگیری پرداخت حقوق سهامداران این بانک است،بار دیگر تاکید کرد:بانک مرکزی نباید یک طرفه تصمیم گیری کند و باید تعاملات با سازمان بورس را مدنظر قرار دهد زیرا همانطور که بانک به دنبال رعایت منافع سپرده گذاران است،سازمان بورس نیز دنبال منافع سرمایه گذاران به خصوص سهامداران خرد است.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.