- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مرکز میانی امضای الکترونیک امسال راه اندازی می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازی مرکز میانی امضای الکترونیکی در بازار سرمایه را یکی از مهم ترین برنامه های سال ۹۱ این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر “علی صالح آبادی” روز دوشنبه در ششمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی با بیان مطلب فوق افزود : دفتر ثبت نام گواهی الکترونیکی (RA) سال ۸۹ در بازار سرمایه راه اندازی شد که امسال مرکز میانی امضای الکترونیک در این بازار ایجاد می شود.

.

وی راه اندازی درگاه جامع اطلاع رسانی بازار سرمایه، هوشمندسازی سامانه ها و معاملات الگوریتمیک را از دیگر برنامه های حوزه فناوری اطلاعات سازمان بورس در سال ۹۱ اعلام کرد.

.

دکتر صالح آبادی در خصوص راه اندازی معاملات الگوریتمیک در بازار سرمایه گفت : سهامدارانی که فرصت کافی برای تصمیم گیری روزانه سهام خود را در بازار  ندارند، می توانند با بهره گیری از معاملات الگوریتمیک، سقف و کف قیمتی برای سهام خود انتخاب کنند تا سهامشان به صورت الکترونیکی به فروش برسد.

.

تعداد معامله گران آنلاین به ۱۰۰ هزار نفر رسید

رییس سازمان بورس گفت : تعداد معامله گران بر خط (آنلاین) در پایان سال ۹۰ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید.

دکتر صالح آبادی نسبت تعداد دفعات معاملات بر خط بر کل معاملات بورس در سال گذشته را ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود : برنامه ریزی های لازم باری افزایش تعداد معامله گران آنلاین در بازار سرمایه انجام شده است تا این رقم امسال افزایش یابد.

.

وی تعداد اطلاعیه های سامانه مکانیزه ناشران در سال ۸۷ را ۸۲۲ اطلاعیه اعلام کرد و گفت : با توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در بازار سرمایه، این تعداد در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۶۲۳ اطلاعیه رسید.

.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه در پایان سال گذشته ۷۵ کارگزار خدمات معاملات بر خط (آنلاین) را در بازار سرمایه ارائه می دادند، ، افزود: تمامی کارگزاران امسال مجوز معاملات بر خط را از این سازمان دریافت خواهند کرد.

.

دکتر صالح آبادی همچنین تعداد کاربران تالار مجازی بورس و بورس همراه  را به ترتیب ۹ و ۶۵ هزار نفر اعلام کرد.

.

تغییر رویکرد سنتی به مدرن

رییس سازمان بورس با بیان اینکه رویکردهای سنتی در بازار سرمایه به مدرن تغییر یافته است، گفت: درهمین رابطه، کسب و کار مبتنی بر معاملات به کسب و کار مبتنی بر اطلاعات تغییر یافته، معاملات الکترونیکی جایگزین فضاهای فیزیکی شده و پرداخت های نقدی به پرداخت های الکترونیکی تغییر یافته است.

.

وی با بیان اینکه سه دسته سامانه (اطلاع رسانی، معاملات و نظارتی) در بازار سرمایه وجود دارد، گفت : بیش از دو سال است، دریافت اطلاعات از شرکت ها حذف شده است به طوریکه آنها اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی به بازار منتشر می شود.

.

رییس سازمان بورس از برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد و افزود : دراین نمایشگاه آخرین دستاوردهای بازار سرمایه برای علاقه مندان تشریح خواهد شد.
.
ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت مالی خاورمیانه و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت مالی در جهان در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه جاری، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و با مشارکت سایر دست‌اندرکاران بازار سرمایه، بازار پول و بیمه کشور، در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهـران برگزار می‌شود.
.