نرم افزارحسابداری صدگان

مرخصی زایمان یک ساله می‏شود.

14 1,415

حسابداراپ

عضو فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر تلاش دولت و مجلس برای جلوگیری از ایجاد فاجعه رشد منفی جمعیت در نسل‏های آینده، خبر از افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به یک سال داد.
.

زهره الهیان در گفت‏وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: تلاش مجلس بر این است تا مانند فاجعه‏ای که هم‏اکنون گریبان غرب را گرفته، در دهه‏ها و نسل‏های آینده، متوجه کشورمان نشده و رشد جمعیت، منفی نشود.

.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه رئیس مرکز زنان و خانوده ریاست‏جمهوری از افزایش مرخصی زایمان به سه سال خبر داده است، صحیح نیست و هر گونه تغییر در قانون حمایت از خانواده، نیازمند تصویب مجلس است. بنابراین اگر قرار باشد دولت برای افزایش جمعیت کاری بکند، باید از مجاری قانونی آن که مجلس است، باشد.

.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین از همکاری و هم‏فکری مجلس و دولت در افزایش جمعیت کشور خبر داد و ادامه داد: متأسفانه مادران و زنان نسل امروز، با توجه به اینکه بخش عمده‏ای از آنها در بازار کار حضور دارند و با مشکلات روزمره زندگی دست‎‏وپنجه نرم می‏کنند، میل به تک‏فرزندی دارند و به همین دلیل در آینده با فاجعه جمعیتی روبه‏رو خواهیم شد.

پندار سیستم

.

وی سپس به طرحی که هفته آینده و تا پیش از پایان کار مجلس هشتم، یک فوریت آن در صحن مجلس به رأی گذاشته خواهد شد اشاره کرد و افزود: با توجه به حمیات اکثریت نمایندگان از آن، به احتمال زیاد این طرح رأی می‏آورد. به گفته الهیان، در این طرح قرار است مرخصی پس از زایمان بانوان شاغل در دستگاه‏های دولتی و همچنین شرکت‏های خصوصی به یک سال افزایش یابد.

.

الهیان اضافه کرد: در این طرح، زنان به یک سال مرخصی با حقوق می‏روند و مردان نیز می‏توانند برای کمک به همسر خود، از دو هفته مرخصی زایمان استفاده کنند. الهیان گفت: نام این طرح، مرخصی خانواده است که در آن زن و شوهر می‏توانند از مرخصی با حقوق استفاده کنند.

.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس هم‏چنین با بیان اینکه مرخصی سه ساله زایمان، بار مالی زیادی برای دولت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مرخصی یک‏ساله با حقوق، هم از بار مالی کمتری برخوردار است و هم نظر دولت و مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت کشور در سال‏های آینده را تأمین می‏کند.

.

مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‏جمهوری از افزایش مرخصی زایمان بانوان شاغل به سه سال خبر داده بود که نشان از اهتمام دولت برای افزایش جمعیت دارد. پیشتر نیز دولت چنین تلاش‏هایی از خود بروز داده بود: صدور بخشنامه‏هایی هم‏چون افزایش ساعات مرخصی شیردهی بانوان، امکان تمدید مرخصی زایمان تا سه ماه پس از شش ماه اول و … نمونه‏هایی از این تلاش‏هاست.

.

محل تبلیغ شما

14 نظرات
  1. شهاب می گوید

    خیلی عالیه زودتر عملی شود و بانوان شاغل هنگام زایمان بتوانند تا سه سال از مرخصی بدون حقوق نیز استفاده نمایند

  2. a -f می گوید

    مرخصی زایمان حق مسلم زنان ایرانی ومسلمان است .ولی متاسفانه درکشور ما بدلیل اینکه یک قانون که درمجلس تصویب می شود تا به ارگانها ونهادها برسد باید کلی زمان صرف شود که این هم ازمعضلات بزرگ ما است من الان بعد از ۳۵ سال هنوز باید ۶ ماه مرخصی زایمان بگیرم .که این یک اجحاف بزرگ درحق من وفرزند من است .پس این ۹ ماه مرخصی چه زمان می خواهد به ارگانها وسازمانها ابلاغ گردد.من برای این قانونها متاسفم

  3. مریم می گوید

    مطمئن باشید این طرح جواب میدهد

  4. پریا می گوید

    سلام و با عرض خسنه نباشید
    لطفا بگویید این طرح از چه تاریخی اجرایی است؟ و شامل متولدین ۹۱ میشود؟

  5. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    ازقرار معلوم اين موضوع هنوز به شكل قانوني درنيامده است.
    موفق باشيد.

  6. الی 27 می گوید

    سلام خواهش میکنم به نظرتون چقدر طول می کشه خیلی واسم مهم تو بچه قبلیم واسم خیلی سخت بود که ۶ ماهه رهاش کنم برم سر کار خواهشا خبر موثقی بدید

  7. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام واحترام
    انشاءا… و در صورت كسب خبر جديد حتما به استحضار ميرسانيم.
    موفق باشيد.

  8. مریم می گوید

    سلام . اگر مدت مرخصی زایمان به تمام نرسیده باشد و این قانون به شرکت ها و ارگانها ابلاغ شود می توان مدت زمان مرخصی را تمدید کرد . حتماً در این مورد تحقیق کنید .

  9. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    البته معمولا قانون عطف به ماسبق نمی شود ضمن اینکه این موضوع هم هنوز قطعی نشده است.
    باتشکر

  10. نسترن می گوید

    باسلام
    میخواستم بدونم پرداخت کمک هزینه مهدکودک تا چند سالگی بچه هست واینکه بچه من تا ۵سالگی براش پرداخت کردن درصورتیکه الان هم مهد میره پیش دبستانی ۲ هست ولی متاسفانه اداره ما میگه تا ۵ سالگی اخه این یک سال که بچه نه مهد حساب میشه نه مدرسه باید چکار کرد کلی هم باید هزینه مهد بدیم شما قانون بهزیستی را دارید ممنون میشم راهنمائی کنید

  11. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    ضمن عذرخواهي اطلاعي دراين خصوص ندارم.
    موفق باشيد.

  12. lمریم می گوید

    تورو خدا تا مرخصی من تمام نشده (مرخصی من ۱۲ بهمن ۹۱ تمام میشه)طرح افزایش مرخصی به حداقل ۹ماه رو تصویب کنید

  13. مامان باران می گوید

    با سلام قانون مرخصي زايمان تصويب شد پس از كي اجرا ميشه

  14. pa می گوید

    چرا مرخصی زایمان یک سال نمیشه،مابچه دوست داریم اما مرخصیش کم،من کارمند بانکم برای شیردهی بچم استرس زیادی بم وارد میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.