نرم افزارحسابداری صدگان

مخالفت بانک مرکزی با ارائه سرویس پست مالی / عرضه خدمات پولی با پست‌بانک

0 752

حسابداراپ

 در حالی که اتحادیه جهانی پست، ارائه سیستم ۳ وجهی خدمات الکترونیکی، فیزیکی و مالی را برای رشد شبکه‌ پستی دنیا توصیه می‌کند، معاون شرکت پست از رد پیشنهاد ارائه سرویس پست مالی توسط این شرکت از سوی بانک مرکزی خبر داد.

.

مجتبی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس‌ اظهار داشت: ارائه سرویس پست مالی توسط شرکت پست، نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد .

.

معاون فنی مدیر عامل شرکت پست گفت: پست برای ارائه سرویس‌های مالی از بانک مرکزی درخواست مجوز کرد که این درخواست از سوی بانک مرکزی پذیرفته نشد و به این ترتیب بانک مرکزی مجوز ارائه سرویس مالی را به این شرکت نداد.

.

پندار سیستم

وی توضیح داد:با توجه به وجود پست بانک، بانک مرکزی معتقد است اگر پست خدمتی در حوزه مالی دارد، باید از طریق پست بانک انجام دهد.

.

وی خاطر نشان کرد: اگر پست بانک در دولت بماند، در اختیار داشتن این سرویس خیلی ضرورت ندارد، اما اگر پست بانک از مجموعه دولت خارج شود، خدمات پست مالی در مجموعه شبکه پستی،‌ مورد نیاز خواهد بود.

.

 به گزارش فارس، این در حالی است که توصیه اتحادیه جهانی پست بر ایجاد تحول در شبکه‌های پستی دنیا، ارائه خدمات سیستمی ۳ وجهی (خدمات الکترونیکی، خدمات فیزیکی و خدمات مالی) است چرا که در تمام دنیا خدمات فیزیکی زیان‌ده اند و آنچه این زیان را جبران می‌کند، خدمات مالی است.

.

خدمات مالی هزینه بر نیستند، بر بستر تبادلات بانکی انجام می‌شوند و خدمات مالی زیان خدمات فیزیکی را جبران می‌کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.