نرم افزارحسابداری صدگان

قصه غصه بیمه شخص ثالث عجب حکایتی است!

0 690

حسابداراپ

صنعت بیمه کشور همچنان در انتظار پاسخ از سوی دستگاه نظارتی این صنعت یعنی بیمه مرکزی برای اعلام موضع در خصوص اخذ عوارض ۲۵ درصدی دولت روی بیمه های شخص ثالث است.

.
آلام فعالان بیمه کشور از قوانین و مقررات ناکارآمد کم نیست، اما قصه غصه بیمه شخص ثالث حکایت دیگری است که برای بیمه ای ها درد مزمن است!

.
دامنه اعتراضات از بهارستان نشین های البته اقلیت در مجلس هشتم تا کارشناسان با سابقه بیمه و غرلندهای مدیران عامل شرکتهای بیمه تا چند مکاتبه ی اعتراضی دبیرکل سندیکای بیمه گران به روسای کل قبلی و جدید بیمه مرکزی و تا همین مصاحبه انتقادی وی با برخی رسانه ها فقط یک جواب داشته : “سکوت” و دیگر هیچ…

پندار سیستم

.
اما پاسخ به این سئوال یا اعتراض نه تنها خواست فعالان صنعت بیمه کشور است بلکه مطالبه ملت نیز هست ؛ مطالبه ای به حق که هزینه ای ۲۵ درصدی را به مردم از بابت پرداخت حق بیمه مازادی که هیچ ضرورتی ندارد ، تحمیل می کند…به اذعان شرکتهای بیمه ، این رقم ، یعنی ۲۵ درصد عوارض، درصورت حذف از وضعیت تکلیفی آن در شرایط موجود ، از سربار حق بیمه ها کاسته می شود و مردم علی القاعده حق بیمه کمتری می پردازند.

.
با سکوت مسئولان بیمه کشور و ادامه این مسیر، حقیقتا به صنعت بیمه ، جفا می شود. انتظار این است که بیمه مرکزی و در راس آن شورایعالی بیمه در لغو پرداخت این عوارض ، ایستادگی و پافشاری کنند و از حقوق ملت و شرکتهای بیمه که آنها نیز متعلق به مردم هستند ، دفاع کنند. در یک کلام مسئولان محترم در دولت بپذیرند که  تامین بودجه سایر دستگاهها ، وظیفه صنعت بیمه نیست.

.
شاید دوباره باید به این جمله مشهور و تکراری بیمه ای ها بسنده کنیم که “اخذ هرگونه عوارض از حق بیمه های اجباری ، خلاف قانون است. ”
.
کیوان پورش

منبع : بينا

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.