نرم افزارحسابداری صدگان

فرصت دریافت شماره اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان اردیبهشت + اخبار تکمیلی

11 1,042

حسابداراپ

.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی تا پایان اردیبهشت فرصت دارند.

.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ريیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به الزامی بودن شماره اقتصادی برای فعالیت قانونی اشخاص حقوقی از امسال تصریح کرد: اشخاص حقوقی و شرکت‌ها برای دریافت شماره اقتصادی باید به سامانه ملی دریافت شماره اقتصادی به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه و پس از پیش ثبت نام کدرهگیری دریافت کنند.

.

علی عسکری گفت: اطلاعات درج شده اشخاصی که در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند، راستی آزمایی و پس از طی مراحل قانونی کارت و شماره منحصر به فرد اقتصادی به آنان اعطا مي‌شود.

.

عسکری با تاکید بر اینکه عرضه هرگونه خدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی و شرکت‌ها از امسال منوط به داشتن شماره اقتصادی است، تصریح کرد: چنانچه اشخاص حقوقی و شرکت‌ها برای دریافت شماره ویژه اقتصادی اقدام نکنند در زمینه‌هاي مختلف از جمله دریافت خدمات مالیاتی با مشکل مواجه خواهند شد.

.

نام‌نویسی برای واگذاری شماره اقتصادی به اشخاص حقوقی از دهه فجر پارسال آغاز شده است.

.

اخبار تکمیلی :

—————————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

معاون مالیات های مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با اعلام این که اشخاص حقوقی فقط تا ۱۸خرداد ماه برای ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی مهلت دارند، گفت: عدم ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی به منزله محرومیت از تسهیلات مالیاتی است.ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی از این تاریخ به بعد فقط برای اشخاص حقوقی جدید التاسیس ادامه خواهد یافت.

پندار سیستم

۱۸ خرداد آخرین مهلت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی

.

—————————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

کارت اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه سال جاری صادر می شود و از ابتدای مهر ماه این اشخاص تنها با شماره اقتصادی جدید می توانند نسبت به صدور صورتحساب و سایر فعالیت های مالیاتی خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از ابتدای خرداد

.

—————————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد

.

—————————————————————————————————————-

لينك هاي مرتبط :

– آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰

– اشخاص حقوقی تا پایان اسفند برای ثبت نام شماره اقتصادی فرصت دارند.

– ثبت نام الکترونیکی برای شماره اقتصادی اشخاص حقوقی

.

محل تبلیغ شما

11 نظرات
  1. علیرضا ( شهرستان ابهر ) می گوید

    برای همچنین وب سایتی با ایرادات اصلی پیش پا افتاده نمی بایست ضرب الاجل مشخص کرد

    * در بخش مشخصات مدیر عامل، تاریخ تولد مدیرعامل بیشتر از سال ۱۳۲۱ نمی تواند باشد این در حالیست که ما امکان انتخاب سن مدیر عامل در سال ۱۳۹۱ را داریم ( مدیرعامل چند روزه یا چند ماهه!!!)

    * اکثر مشاغل در لیست موجود نمی باشد این در حالیست که در حال حاضر مشکلات عدیده ای با توجه به مشخص بودن دقیق حرفه برای مودیان برای تشخیص مالیات پرداختی وجود دارد چه برسد به اینکه یک گزینه کلی انتخاب شود…!

    متاسفانه کسی هم پاسخگو این مشکلات نیست…

  2. میلاد تمیزی می گوید

    ضمن عرض سلام

    متاسفانه سامانه مذکور به هیچ وجه بر پایه اصول کارشناسی طراحی نشده است ، بنده هم موافق دوست عزیزمان هستم که چنین سایتی بدون داشتن هیچ پیشینه کارشناسی درست ، نمیتواند ملاک عمل قرار گیرد چه رسد اینکه ضرب العجلی نیز مشخص شود . ای کاش حداقل دید رفع نواقص این سیستم بود کماکان به نظر من سازمان امور مالیاتی با دید دیکتاتور گونه و تحمیل خود به مودیان پیش میبرد .

    با احترام

  3. حسین می گوید

    سلام علیکم
    با عرض و سلام مجدد
    احتراما به عرض حضرتعالی می رسانم اینجانب شرکتی دارم که غیر فعال است و از کارت بازرکانی هم استفاده نکردم و مهلت آن هم تمام شده آیا باز لازم است شماره کد اقتصادی بگیرم آیا شرکت من غیر فعال بوده مالیت به تعلق می گیره لطفا مرا راهنمایی فرمایید
    با کمال احترام
    حسین

  4. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    چنانچه شركتي تاسيس و فعاليتي نكند ، لازم است طي نامه اي ، موضوع عدم فعاليت (تا اطلاع ثانوي) خود را به اطلاع سازمان امور مالياتي برساند.
    در خصوص عدم ثبت نام كد اقتصادي ، قاعدتا هدف از ثبت نام ، استفاده از آن است ولي چون مهلت براي آن تعين شده نمي دانم تبعات بعدي آن چيست.
    موفق باشيد.

  5. خسرو می گوید

    با سلام
    چنانچه شرکتی فعالیت نداشته و کد اقتصادی قبلی هم ندارد و مراتب را نیز همه ساله به دارائی اعلام کرده است ، چگونه باید عمل کند ؟ البته هنوز همچنان فعالیت ندارد اما در آینده ممکن است فعال شود .برای پیش ثبت نام الکترونیکی هم کد اقتصادی قبلی را درخواست میکند. در هر حال خوب بود برای این موارد هم پیش بینی بشود .لطفا بفرمائید چه اقدامی برای امسال انجام دهیم ؟

  6. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    يكي از تكاليف اشخاص پس از ثبت موسسه ، تشكيل پرونده در سازمان امورمالياتي و اخذ كد اقتصادي است پس به نظر بنده عليرغم عدم فعاليت ، طي مراحل دريافت كد اقتصادي ضروري است تا بفرموده خودتان در مقطع فعاليت ، معطل اخذ كد اقتصادي نمانيد.
    به هر حال دراين خصوص بيشتر پرس و جو كنيد.
    موفق باشيد.

  7. شرکت سرمایه گذاری صنعت ساختمان نیرو می گوید

    با توجه به ثبت الکتونیکی این شرکت ، مایلیم پاسخی در ادامه ی مراحل داشته باشیم

    باتشکر

  8. ش.اسکندری می گوید

    با سلام و احترام
    میخواستم بدونم من جوان هستم و بی پول کاری رو دارم شروع میکنم
    و یه جورایی بهش میگن دلالی لوازم پزشکی میگیرم از بازار و به آزمایشگاه ها بیمارستانها میفروشم و یه اسم باسه خودم گذاشتم روی فاکتور و کارت ویزیتم میخواستم بگم من توان ثبت شرکت ندارم و اجاره حایی برای این کار میخواستم بدونم من با دارایی به مشکل نمیخورم؟چون من یه جورایی محل کارم خونست یا اینکه من با این شرایطم هم میتونو کد اقتصادی بگیرم یا نه؟ممنون میشم جواب رو به ایمیلم بفرستید

  9. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    به نظر بنده چنانچه بتوانيد به نحوه عمل همكارانتان در اين خصوص مراجعه داشته باشيد بهترين حالت است.
    اينكه كساني مثل شما چطور در حوزه هاي مالياتي شناخته ميشوند و احتمالا مالياتي از آنها وصول مي شود؟
    شكل قانوني قضيه به اين شكل است كه بله شما هم بايستي كد اقتصادي اخذ كنيد و هر سال در قالب اظهارنامه مالياتي اشخاص ، اظهارنامه رد كنيد كه به تبع مشمول معافيت مالياتي سالانه (مثلا براي سال ۹۰ تا مبلغ ۵۸،۲۰۰،۰۰۰ ريال ) هم خواهيد بود.
    موفق باشيد.

  10. حسنی می گوید

    با سلام
    در سایت از من کد اقتصادی قبلی می خواهد باید چه کنم ؟

  11. غلامپور می گوید

    یک کمی تو همین سایت بگرد پاسخ همین سوال داده شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.