- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران اصلاح شد.

حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت ‌می‌شود.

.

در جلسه علنی امروز مجلس کلیات طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران به تصویب رسید. 
.
به گزارش خبرنگار ایلنا حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت ‌می‌شود. 
.
سهم کارفرمایی دستگاه‌های اجرایی از محل صرفه جویی در هزینه‌های از جمله محل حقوق و مزایای کارکنان خود که به مرخصی بدون حقوق ‌می‌روند پرداخت ‌می‌شود و دولت نیز مجاز است با پیش بینی در بودجه سنواتی به تکلیف قانونی موضوع ماده ۵۰ مدیریت خدمات کشوری عمل کند. 
.
براساس این گزارش سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی مجلس گفت: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که در اجرای اصل ۹۴ قانون اساسی توسط شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود و به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۷/۲/۹۱ با حضور نماینده شورای نگهبان و کار‌شناسان و مسوولان رده‌های اجرایی ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
.
وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ایراد آن شورا با اصلاحاتی به تصویب رسید، گفت: لازم به ذکر است بار مالی موضوع ماده ۱۱ این طرح با توجه به ماده ۵ لایحه ارجاعی از سوی دولت که مجلس واصل شده است، پیش بینی شده است و مورد تایید نماینده شورای نگهبان قرار گرفت.

.