نرم افزارحسابداری صدگان

ضرورت دیپلماسی درانحلال یا ادغام یک بانک

0 614

حسابداراپ

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت:در ورود بانک ها دست و دلبازی به خرج دادیم اکنون باید روی خروج آنها هم فکر کنیم.

.
به گزارش بینا، فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در مورد تحت تاثیر قرار گرفتن اعتماد عمومی نسبت به شبکه بانکی کشور در پی برخی اقدامات بانک مرکزی از جمله لغو مجوز بانک ها و ادغام و انحلال آنها، به موج اظهار داشت: بخشی از این اقدامات واقعا گریز ناپذیر است.

.

وی افزود: لغو مجوز بانک ها و همچنین انحلال یا ورشکستگی آنها در همه کشورهای دنیا وجود دارد، بدترین نمونه آن کشور ایسلند است اما در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا نیز این وضعیت اتفاق افتاده است.

.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: فرآیند نظارت بانکی یک فرآیند پیوسته است اما گاهی این فرآیند به نقطه ای می رسد که بانک دیگر نباید ادامه وضعیت بدهد و برای آن فرآیندی که دو سال ادامه داشته، یک باره اعلام وضعیت می شود.

.

پندار سیستم

وی ادامه داد: این که چگونه باید این گونه اعلام ها در مورد لغو، ادغام یا انحلال بانک ها صورت گیرد؛ قبول دارم که این اعلام ها مستلزم یک دیپلماسی قوی است تا حداقل آسیب به اعتماد عمومی وارد شود.

.

نیلی ضمن بیان اینکه، اعلام انحلال یا ادغام یا کوچک شدن یک بانک باید با دیپلماسی صورت گیرد، اظهار داشت: امکان آن وجود داشت که بهتر از این عمل شود اما دیگر آن را قضاوت نمی کنم اما باید گفت که نمی شود در فرآیندی ورود داشته باشیم اما خروج نداشته باشیم.

.

این مقام مسئول در بانک مرکزی تصریح کرد: چندین سال است که در ورود بانک ها بسیار دست و دلباز عمل کردیم، بالاخره روی خروج هم باید فکر کنیم.

.

وی مقوله خروج را دارای مکانیزم هایی از جمله اعلام انحلال، ادغام، اخطار، لغو صلاحیت اعضای هیات مدیره و … عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی به تدریج شروع به این قبیل امور کرده و خیلی محتاطانه هم وارد شده، البته به تدریج شروع به این کارها کرده که نشان دهد که خروج هم باید صورت گیرد.

 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.