نرم افزارحسابداری صدگان

صدور ایران چک غیرقانونی است.

0 796

حسابداراپ

خانه ملت- یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایران چک اگر اسکناس است باید پشتوانه داشته باشد، اگر چک به شمار می‌آید باید سپرده داشته باشد؛ از این رو هیچ یک از این موارد قید شده در قانون چک و اندوخته اسکناس شامل ایران چک نمی‌شود و صدور آن منع قانونی دارد.

.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا با بیان اینکه ایران چک‌های منتشر شده قانونی نیست و دلایل ذکر شده از سوی ريیس مجلس بسیار شفاف این مطلب را تايید می‌کند، گفت: طبق قانون چک، فرد حقیقی، حقوقی و دستگاه‌ها با پشتوانه سپرده و پول می‌توانند چک صادر کنند.
.

نماینده مردم آمل در مجلس افزود: چک‌های رایج در کشور دارای پشتوانه است؛ به طوری که اگر شخصی به مبلغ ۵۰ هزار تومان چک صادر می‌کند، باید به همین میزان در حسابش پول داشته باشد که این پول پشتوانه چک صادره است.

.
وی ادامه داد: برای صادر شدن ایران چک ۵۰ هزار تومانی هم باید همین میزان پول سپرده شود، سپس این ایران چک‌ها صادر شود. این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: صادر شدن هرگونه چک بدون پشتوانه خلاف قانون است؛ در حالی که اگر همین ایران چک‎ها پشتوانه پولی داشته باشند، صدور آن منع قانونی ندارد.

پندار سیستم

.

یوسفیان ملا افزود: در حال حاضر اگر ایران چک، اسکناس است باید پشتوانه داشته باشد و اگر چک است باید سپرده داشته باشد که فاقد همه این موارد است. 

.
یوسفیان ملا با یادآوری این مساله که ایران چک در حال حاضر کاربرد اسکناس را دارد، گفت: برای صدور اسکناس هم پشتوانه نیاز است؛ به طوری که ارزها، طلاها و جواهرات بانک مرکزی، پشتوانه اسکناس است.

.
وی صدور چنین پول‌هایی را که جایی در قوانین پولی و بانکی ندارند را موجب ایجاد نقدینگی و تورم برشمرد.

.
یوسفیان‌ملا برای نمونه به صدور چک‌های مسافرتی اشاره و تصریح کرد: برای تحویل چک‌های مسافرتی متقاضی به بانک مراجعه و پول را به بانک داده و در عوض آن چک مسافرتی دریافت می‌کند که این عمل نوعی سپرده برای چک به شمار می‌آید.

.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مواضع ريیس مجلس را طبق قانون چک و اندوخته اسکناس است و رسانه‌ها و افراد بی‌سواد در این باره جوسازی‌های عجیب و غلطی می‌کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.