- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سوءاستفاده از کد اقتصادی به حداقل کاهش یافت.

.

.

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی برای شرکت‌ها ادامه دارد، گفت: ثبت‌نام به صورت مستمر ادامه دارد یعنی هرکس نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کند باید برای دریافت شناسه و کارت اقتصادی نیز اقدام کند.

.

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد میزان استقبال شرکت‌های حقوقی برای دریافت کد اقتصادی گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌های فعال که اظهارنامه‌ داده‌اند برای دریافت شماره اقتصادی ثبت‌نام کرده‌اند.

.

وی گفت: برای اشخاص حقوقی شامل شرکت‌های دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی و شرکت‌های عمومی فعلاً ثبت انجام می‌شود و در مرحله بعد شماره اقتصادی صادر و کارت به نام شرکت چاپ می‌شود.

.

معاون سازمان امور مالیاتی یادآور شد: چون این کارت اقتصادی به نام شرکت صادر می‌شود امکان سواستفاده در سیستم جدید که بر مبنای طرح جامع مالیاتی استوار است کاسته می‌شود.

.

وکیلی تصریح کرد: اطلاعات شرکت‌ها با دستگاههای مختلف چک می‌شود و این اطلاعات مثلاً با شرکت ثبت شرکت‌ها و برای مدیران با سازمان ثبت‌ احوال چک می‌شود و افرادی که فعال اقتصادی هستند در این طرح مشارکت می‌کنند.

.

وکیلی گفت: همچنین روی مسئله نشانه پستی شرکت دقت فراوان می‌شود و این روش برمبنای طرح جامع مالیاتی است و احتمال اینکه کسی کارت اقتصادی یک شرکت را بگیرد و کد شناسایی اقتصادی شرکت را سوء استفاده کند، بسیار کم است.

.

وکیلی در مورد اینکه تعداد شرکت‌های حقوقی در کشور چه مقدار است، گفت: آخرین آمار اظهارنامه عملکرد مالیات اشخاص حقوقی که در سال ۹۰ از عملکرد سال ۸۹ دریافت شد حدود ۲۴۰ هزار اظهارنامه بوده است.

.

معاون سازمان امور مالیاتی یادآور شد: تاکنون ۱۶۰ هزار شرکت فعال اقتصادی در کشور شناسایی شده و بیش از ۷۰ درصد آنها برای ثبت‌نام و دریافت شماره اقتصادی اقدام کرده‌اند.

.

وی یادآور شد: در این مرحله دنبال این نیستیم که با کد اقتصادی درآمد مالیاتی دولت افزایش یابد بلکه درصدد افزایش خدمات و رضایتمندی بیشتر به مشتریان هستیم.

.

وکیلی گفت: برای تمام اشخاص حقوقی کد اقتصادی صادر و سپس سراغ اشخاص حقیقی فعال در اقتصاد می‌رویم.

.

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی برای شرکت‌ها ادامه دارد، گفت: ثبت‌نام به صورت مستمر ادامه دارد یعنی هرکس نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کند باید برای دریافت شناسه و کارت اقتصادی نیز اقدام کند.

.

وکیلی گفت: شرکت‌هایی که تاکنون وجود داشته از اول سال جاری مشمول مقررات ماده ۱۶۹ مکرر [1] مالیات‌ها می‌شود و از این طریق برای شماره اقتصادی ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

.

وی گفت: به محض پایان ثبت‌نام کارت‌های اقتصادی شرکت‌ها صادر می‌شود و هر شرکتی که کد اقتصادی نداشته باشد طبق ماده ۱۶۹ مکرر مشمول جریمه‌های سنگین می‌شود.

.

وی تأکید کرد: با توجه به جریمه قانونی شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای دریافت شناسه اقتصادی مراجعه کنند و ۳۰ درصد باقیمانده شرکت‌ها باید هرچه سریعتر برای دریافت شناسه اقتصادی اقدام کنند وگرنه مشمول جریمه می‌شوند.

.

——————————————————————————————

لينك هاي مرتبط

– آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰ [2]

– اشخاص حقوقی تا پایان اسفند برای ثبت نام شماره اقتصادی فرصت دارند. [3]

– ثبت نام الکترونیکی برای شماره اقتصادی اشخاص حقوقی [4]

– شرکت‌هایی که با «کداقتصادی» پولدار می‌شوند! [5]

 

.

.