نرم افزارحسابداری صدگان

روش‌های جایگزین فارکس و سوئیفت وجود دارد.

0 693

حسابداراپ

دبیر ستاد تدابیر اقتصادی شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه روش‌های جایگزین فارکس و سوئیفت برای مبادلات ارزی وجود دارد،گفت:معاملات چین با ۱۸ کشور بر اساس یوان انجام می‌‌شود و ما نیز می‌توانیم با با ارزهای خاص هر کشور مبادله کنیم.

.

محراب دبیر ستاد تدابیر اقتصادی در نخستین همایش اقتصاد مقاومتی گفت: تحریم‌ها مطلب جدیدی نیست و از صدر اسلام تاکنون با آن آشنا هستیم.

.

وی افزود: با الگوهای کنونی نمی‌توان با استکبار برخورد کرد بلکه باید یک نگاه اقتصاد مقاومتی در پیش گرفت که مبتنی بر الگوهای بومی و اسلامی خودمان باشد.

.
محراب عمق استراتژیک اقتصاد مقاومتی بر مبنای قرآن دانست و افزود: یک گروه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی وجود دارد که هر گاه تحریم‌ها اعمال می‌شود برای خنثی کردن آن راه‌حل‌های جایگزین پیدا می‌کنند اما راهبردی که باید در نظر بگیریم رفع تحریم‌ها و اتخاذ روش اقتصاد مقاومتی است.

.

دبیر ستاد تدابیر اقتصادی شورای عالی امنیت ملی افزود: از طریق مسدود کردن راه‌های آسیب‌رسان به رفع تهدیدها و تحریم‌ها می‌پردازیم و استراتژی اقتصاد مقاومتی دائمی و نه زودگذر است که با یک همایش به پایان برسد.

.
وی افزود: اگر دانشجویان جوان که در فضای دانشگاه و حرارت انقلابی تربیت می‌شوند وارد نظام اداری موجود شوند،همانند آجری از نظام تأثیر می‌پذیرند. ممکن است چند روزی حرارت انقلابی داشته باشند اما تبدیل به آن نظام موجود می‌شوند بنابراین باید یک نظام جدید برای اداره کشور طراحی کرد.

.

محراب تأکید کرد: یکی از مواردی که برای مقابله با تحریم‌ها مورد غفلت قرار گرفته فساد اقتصادی است.فساد باید شناسایی و با آن مقابله شود.کسی که با تحریم مقابله می‌کند اگر از فساد غافل شود مبارزه با تحریم بی‌اثر خواهد شد.

.

وی تأکید کرد: اصل ۴۴ خصوصی سازی و واگذاری امور به بخش مردمی و اقتصاد مقاومتی باید در نظر گرفته شود و تجربه اقتصاد مقاومتی باید برگرفته از فرهنگ مقاومت و سیاست مقاومتی باشد نه اینکه فرهنگ و اقتصاد مرعوب سیاست استکباری شود.

پندار سیستم

.
محراب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این انتقاد وجود دارد که چرا علما و مراجع قم وارد میدان نمی‌شوند و فقط آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب می‌گویند که کالای خارجی خریداری نکنید در حالی که باید علمای قم قبل از ایشان وارد گود شوند.

.

محراب افزود: به عنوان مثال در بحث تحریم برای بیمه کردن کشتی‌های نفتکش ۱ تا ۴ میلیارد دلار هزینه لازم است که شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای از این کار سر باز می‌زدند اما با تدبیر شرکت‌های داخلی بیمه چنین امکانی فراهم شده و کشتی‌های نفتکش با خیال راحت حرکت می‌کنند.

.

محراب افزود: کشورهای تحریم‌کننده متأسفانه در زمینه سوخت هواپیما و حتی بلیت برای مسافران موانعی ایجاد کردند که باعث افزایش هزینه و قیمت این کالاها و خدمات شده است و نظام سلطه همه ابزارهای خودش را به کار گرفته است.

.

وی با بیان اینکه قویترین تحریم‌ها علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته، گفت: آنها حتی برای بلیت هواپیما تحریم ایجاد می‌کنند و هزینه سفرهای خارجی برای ایرانی‌ها را افزایش داده‌‌اند.

.

محراب ادامه داد: در مبادلات ارزی و پولی گلوگاه‌هایی مانند فارکس و سوئیفت وجود داشت اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که از سلطه آنها در امان باشیم.

.

وی گفت: همانگونه که کشور چین با ۱۸ کشور دیگر معاملات بر اساس یوان انجام می‌دهد ما نیز می‌توانیم با کشورهای دیگر با ارزهای خاص خودشان مبادله کنیم.

.

محراب افزود: امروزه سرویس‌های اطلاعاتی و متفکران آنها آماده‌اند تا با انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های آن مقابله کنند اما دانشمندان و دانشگاهیان ایران راه‌های مقابله با آنها را به خوبی یاد گرفته‌اند.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.