نرم افزارحسابداری صدگان

دختران سرپرست والدین هم حق عائله‌مندی می‌گیرند.

1 680

حسابداراپ

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بهره‌مندی دختران سرپرست خانوار از حق عائله مندی،افزایش ۳ سال به سن استخدام زنان و طول تحصیل آنها بخشی از اقدامات اجراشده در جهت حمایت از آنها است.

پندار سیستم

.

به گزارش آنا، مریم مجتهد‌زاده در‌خصوص فعالیت‌های حقوقی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جهت حمایت قانونی بیشتر از زنان اظهار داشت: این مرکز تلاش می‌کند با ارائه پیشنهاد‌های جدید در زمینه رفع نواقص و خلاهای حقوقی قوانین مرتبط با زنان گام بردارد.
.
وی افزود: پیشنهاد صدور بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی در خصوص رفع ابهام از بند ۴ ماده ۶۸ قانون استخدامی خدمات کشوری، در‌خصوص بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار از حق اولاد و بهره‌مندی دختران غیر متاهلی که سرپرستی والدین خود را بر عهده دارند، از حق عائله‌مندی، یکی از مهترین اقدامات مرکز امورز نان و خانواده در جهت حمایت از زنان بود.
.
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در‌خصوص پیشنهاد تسریع در رسیدگی به لایحه کاهش ساعات کاری زنان گفت: دورکاری به نوعی جایگزین این پیشنهاد شد به گونه‌ای که زنان دارای فرزند یا همسر معلول، زنان سرپرست خانوار، زنان دارای فرزند کمتر از ۶ سال و باردار در الویت استفاده از تسهیلات دورکاری هستند.
.
مجتهد‌زاده ادامه داد: دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۷ سال یا دارای دانش آموز ابتدایی، در روزهای پنجشنبه با توجه به تعطیلی مدارس در این روز از دیگر پیشنهادات مرکز امور زنان و خانواده بود که با موافقت هیئت دولت مواجه شد.
.
وی در‌خصوص پیشنهاد افزایش ۳سال به سن استخدام و طول دوره تحصیلی زنان دارای فرزند گفت: بر اساس این پیشنهادات که با موافقت هیئت دولت مواجه شده است هر زن دارای فرزندی که برای استخدام مراجعه می‌کند باید به شرط سنی استخدامش ۳ سال اضافه شود همچنین دخترانی که در طول تحصیل صاحب فرزند می‌شوند مدت سه سال به طول تحصیل آنها اضافه می‌شود.
.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان عنوان کرد:اصلاح قوانین استخدامی جهت بهره‌مندی زنان شاغل دارای فرزند زیر سه سال از مرخصی بدون حقوق و الزام دستگاه مربوطه به قبول مرخصی واستخدام نیمه وقت زنان کارمند در یک پست از دیگر پیشنهادات ما بود که مصوب شد بر اساس طرح استخدام نیمه‌وقت، زنانی که تمایل دارند از همان ابتدا به صورت نیمه وقت استخدام و مشغول به کار می‌شوند.
.
وی در پایان درباره تسهیلات جدید دولت برای زنان به منظور استفاده از یارانه‌ها در ضمانت بانکی افزود: زنان کارآفرینی که سرپرست خانوار هستند، می توانند از یارانه‌ها برای ضمانت بانکی خود استفاده کنند؛ با دستور رئیس جمهور و موافقت بانک مرکزی، مقرر شد علاوه بر حضور یک ضامن قراردادی برای تکمیل ضمانت عدم واریز اقساط، از یارانه‌هایی که به حساب زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست واریز می شود نیز بتوان برای ضمانت بانکی استفاده کرد. اولویت اول اجرای این طرح با زنان کارآفرین خودسرپرست یا سرپرست خانوار است.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. اقدس طارانی می گوید

    لطفا حق عائله مندی جهت دختران را برای کلیه ارگانها اجباری کنید و
    مهلت اجرا تعیین کنید . زیرا با وجود گذشت زمان هیچ خبری نیست (موسسات تابع تامین اجتماعی در وزارت بازرگانی)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.