نرم افزارحسابداری صدگان

جنب پل حافظ ادامه کاهش قیمت‌ها

0 609

حسابداراپ

بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز همچنان کاهش شاخص را شاهد بود به گونه‌ای که شاخص با افت ۴۵،۹ واحدی به رقم ۲۶هزار و ۸۸۶ واحد رسید.

.

در بازار دیروز شاخص به دلیل نوسانات نمادهاي نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی کرمانشاه و سرمایه‌گذاری غدیر با افت همراه شد. از دیدگاه کارشناسان نگرانی از سه موضوع تعیین احتمالی عوارض بر صادرات محصولات پتروشیمی، افزایش بهای گاز مصرفی بر مبنای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و افت بهای جهانی نفت موجب کاهش قیمت سهام گروه پتروشیمی شده است. در همین حال بازار سهام در لاک احتیاطي ناشی از نزدیک شدن زمان بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی نیز قرار دارد. دیروز عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۱ گفت که بررسی کلیات بودجه در روز چهارشنبه قطعی است.

 .

لایحه بودجه به ویژه در بخش درآمدها به دلیل تعیین تکلیف موضوع بودجه طرح هدفمندی یارانه‌ها و همچنین تعیین عوارض احتمالی معادن و صادرات محصولات پتروشیمی از اهمیت برخوردار است.

 .

در شرایطی که روز یکشنبه معامله‌گران شاهد تصمیم اولیه کمیسیون تلفیق برای عدم افزایش بودجه طرح هدفمندی یارانه‌ها برای سال ۹۱ بودند روز گذشته مجددا نظر متفاوتی را از این کمیسیون شاهد بودند. دیروز عضو کمیسیون تلفیق از پیشنهاد جدید ایجاد درآمد ۶۵ هزار میلیارد تومانی هدفمندی در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این سناریو گازوئیل از ۱۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان و قیمت بنزین از ۴۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

 .

عباسعلی نورا در مورد سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق گفت: روز گذشته گرچه با دو سوم آرا آيین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق اصلاح شد اما باز هم مشکل هدفمندی یارانه‌ها حل نشد.

 .

وی افزود: سه چهار نفر از نمایندگان عضو تلفیق هستند که مانع پیشرفت پیشنهادهای منطقی و تصویب آن در کمیسیون تلفیق هستند و به خاطر این مساله بحث هدفمندی یارانه‌ها هنوز در بن‌بست مانده و حل نشده است.

 .

در همین حال در صحنه بین‌الملل پیروزی سوسیالیست‌های فرانسه موجب کاهش شدید ارزش یورو و بروز نگرانی جدی در مورد بحران بدهی‌های منطقه یورو شده است. اختلاف نظر موجود میان ريیس‌جمهوری جدید فرانسه با سیاست‌های آلمان در منطقه یورو این منطقه را به سوی یک بحران جدید هدایت خواهد کرد که در نتیجه آن احتمال کاهش بهای نفت و مواد خام قابل ملاحظه است، با کاهش ارزش یورو و افزایش ارزش دلار بهای مواد خام افت خواهد کرد.

 .

دیروز شبکه بلومبرگ از مخالفت قاطع اولاند با اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی در منطقه یورو و مخالفت رای دهندگان یونانی با ادامه اجرای این سیاست‌ها در این کشور خبر داد که تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش یورو داشته است.

پندار سیستم

 .

بر اساس این گزارش این برای ششمین روز متوالی است که ارزش یورو در بازارهای بین‌المللی ارز با کاهش روبه رو شده است كه طی روزهای گذشته از سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی بی سابقه است.

 .

در بازار ديروز در گروه شرکت‌های هلدینگی، حیدری ملایر مدیرعامل جدید «وبانک» از خریداری و انتقال بلوک سهام شرکت توسعه صنایع بهشهر از پرتفوی بانک ملی به پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های بورسی «وبانک» خبر داد و اظهار داشت: به احتمال زیاد انتقال سهام بلوکی شرکت شفا دارو نیز به پرتفوی شرکت، طی خرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

 .

در گروه برقی، عرضه‌های روز یکشنبه در نماد ایران ترانسفو از رشد این نماد جلوگیری کرد. در اين روز سرمایه‌گذاری صبا تامین وابسته به شستا نیز عرضه سه میلیون سهمی را در نماد ایران ترانسفو رقم زد که در مقابل سرمایه‌گذاری ملی ایران، ۶۰۰ هزار سهم از این عرضه‌ها را برای پرتفوی خود جمع‌آوری کرد. در همین حال دیروز در گروه تجهیزات شنیده‌های اولیه از تحقق سود ۵۶۳ ریالی نماد متوقف مپنا برای سال ۹۰ خبر داد.

 .

در این گروه بانک تجارت به عنوان بانک عامل، مدیریت قرارداد عاملیت تامین مالی توسعه و رفع مشکلات خط ۴ متروی تهران را بر عهده گرفت.

 .

در گروه حمل‌ونقل دیروز نماد تازه وارد فرابورس توکاریل پس از رشد نزدیک به ۵،۴۷ درصد نسبت به قیمت عرضه اولیه برای دقایقی به تعادل رسید. اين در حالي است كه خبرهای منتشره در بازار از قصد مجموعه توکافولاد برای وارد کردن یک شرکت جدید به فرابورس حكايت داشت. گفته می‌شود شرکت ذوب ایران از سوی توکافولاد وارد فرابورس می‌شود.

 .

در گروه غذایی، نرخ محصولات غذایی با نوسان‌هایي در بازار جهانی مواجه شده و براساس اعلام فائو در اثر خشکسالی در آمریکای لاتین بزرگترین منطقه کشت سویا، قیمت جهانی روغن به بالاترین رقم در ۹ ماه گذشته رسیده است.

.

در همین حال بهای شکر با ادامه روند افت همراه شده است. در مجموع بازار سهام دیروز نیز شاهد افت بود که در آن ۱۱۱.۵ میلیارد تومان سهام معامله شد که ۵۵.۷ درصد آن را نماد در آستانه مجمع بانک پاسارگاد تشکیل داد؛ دیروز ۳۰۹ میلیون سهم پاسارگاد در بازار معامله شد و نماد بانک پاسارگاد دیروز برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شد. انتظار می‌رود این شرکت با تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه مواجه شود. از سوي ديگر از ۲۱۵ نمادی که به روی تابلو رفتند نیز ۱۲۷ نماد با کاهش قیمت و ۸۲ نماد با رشد ارزش معامله شدند.

 .

منبع : بورس نيوز

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.