نرم افزارحسابداری صدگان

ثبت نام الکترونیکی برای شماره اقتصادی اشخاص حقوقی + اخبار تکمیلی

15 1,087

حسابداراپ

 سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه مشترک از مودیان برای ثبت نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی دعوت کردند.

.

به گزارش خبرگزاری فارس ، سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کردند: در اجرای سیاست‌ دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه خدمات الکترونیکی و در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی و گمرک نوین، به منظور تشویق و توسعه خوداظهاری بر پایه احترام و اعتماد متقابل با استفاده از تجارب حاصله، در نظر دارند، نسبت به ثبت نام الکترونیکی مودیان و تخصیص شماره اقتصادی به منظور بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی نوین اقدام کنند.

.

در اولین مرحله از این برنامه، ثبت‌نام الکترونیکی از اشخاص حقوقی صورت خواهد پذیرفت.

.

سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران از کلیه اشخاص حقوقی (اعم از شرکت‌ها، موسسات و…) دعوت کرد، ضمن مراجعه به سایت www.tax.gov.ir و انجام مراحل پیش‌ ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور را دریافت و در نهایت مراحل ثبت نام خود را کامل کنند. راهنمای کار با این سیستم در پایگاه ثبت نام به نشانی فوق و همچنین در سایت سازمان امور مالیاتی به نشانیwww.intamedia.ir و گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.irica.gov.ir قرار داده شده است.

.

ثبت‌نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماه اقتصادی جدید در این مرحله برای کلیه مؤدیان اجباری است، زیرا شماره اقتصادی جدید جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی، گمرکی و اقتصادی کشور خواهد شود.

.

این اطلاعیه اضافه می‌کند: مودیان محترمی که مراحل ثبت نام الکترونیکی خود را کامل نمایند، از مزایای تسهیلات خدمات الکترونیکی نظیر دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضای الکترونیکی در فرآیند‌های مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم کاملا الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی (بدون نیاز به مراجعه حضوری با پست نمودن اظهارنامه) برخوردار خواهند شد.

.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده کلیه فعالان اقتصادی که در تجارت خارجی با گمرک جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند (صاحبان کالا، حق‌العمل‌کاران گمرکی و…) لازم است از این سیستم شماره اقتصادی دریافت نمایند.

.

اخبار تكميلي :

———————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۲/۰۴

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی برای شرکت‌ها ادامه دارد ، گفت: ثبت‌نام به صورت مستمر ادامه دارد یعنی هرکس نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کند باید برای دریافت شناسه و کارت اقتصادی نیز اقدام کند.

سوءاستفاده از کد اقتصادی به حداقل کاهش یافت

.

—————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۱۳

پندار سیستم

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی تا پایان اردیبهشت فرصت دارند.

فرصت دریافت شماره اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان اردیبهشت

.

—————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

معاون مالیات های مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با اعلام این که اشخاص حقوقی فقط تا ۱۸خرداد ماه برای ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی مهلت دارند، گفت: عدم ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی به منزله محرومیت از تسهیلات مالیاتی است.ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی از این تاریخ به بعد فقط برای اشخاص حقوقی جدید التاسیس ادامه خواهد یافت.

۱۸ خرداد آخرین مهلت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی

.

—————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

کارت اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه سال جاری صادر می شود و از ابتدای مهر ماه این اشخاص تنها با شماره اقتصادی جدید می توانند نسبت به صدور صورتحساب و سایر فعالیت های مالیاتی خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از ابتدای خرداد

.

—————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد

.

—————————————————————————————

لينك هاي مرتبط :

– آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰

– اشخاص حقوقی تا پایان اسفند برای ثبت نام شماره اقتصادی فرصت دارند.

.


محل تبلیغ شما

15 نظرات
  1. داود می گوید

    در چه قسمتی باید ثبت نام شود

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا از آدرس http://www.tax.gov.ir/ اقدام بفرمائيد.

  3. امیر می گوید

    سلام سایت شماجهت این همه مودی ضعیفه

  4. کهریزی می گوید

    ثبت نام اولیه را انجام داده ام و نام کاربری و کلمه عبور از طریق پست به آدرسم آمده ولی بارها تلاش نموده ام موفق به ثبت نام نشده آم (سایت مشکل دارد) لطفااز طریق ارسال یک ایمیل راهنمایی فرمایید

  5. کهریزی می گوید

    سایت ثبت نام مشکل دارد لطفا راهنمایی فرمایید

  6. محمدرضا می گوید

    جهت ثبت نام وکد اقتصادی تلاش زیادی کردم ولی سایت مشکل دارد .
    ثبت نام را تمدید کنید. با تشکر

  7. شایان می گوید

    سلام آیا راهی برای ثبت نام جهت اخذ کد اقتصادی برای شرکتهایی که موفق نشده اند تا آخر خرداد اقدم به ثبت نام کنند، وجود دارد ؟

  8. امیر حسین می گوید

    سلام آیا راهی برای ثبت نام جهت اخذ کد اقتصادی برای شرکتهایی که موفق نشده اند تا آخر خرداد اقدم به ثبت نام کنند، وجود دارد ؟

  9. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    فعلا كه دراين خصوص اطلاع رساني جديدي نشده است.
    البته بنده درشرايط حاضر هم تا مرحله پيش ثبت نام شخص حقوقي را طي كردم كه مانعي نبود.
    موفق باشيد.

  10. حسن هدايت می گوید

    براي پيش ثبت نام وثبت نام كداقتصادي اشخاص حقوقي سايت مشكل داره خيلي سعي كردم ولي نشد.
    لطفا راهنمايي كنيد

  11. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    چون فعلا عمليات ثبت نام كداقتصادي دربستر مجازي انجام ميشود ، به هرحال بايد درمقاطع مختلف امتحان تا ثبت نام انجام شود.
    موفق باشيد.

  12. مريم می گوید

    سايت مشكل دارد. قبلا كه وارد مي شد و تا نيمه كار ثبت نام را انجام مي داد. اكنون ديگر اصلا شروع به كار نمي كند. من با خود مسئول كامپيوتر صحبت كردم اظهار داشت مال ترافيك شبكه است و گفت ساعت ۷/۵ صبح ثبت نام را ادامه بده من ۶ صبح هم شروع كردم كار نكرد. تكليف ما چيست قرار است بخاطر عدم پر كردن اظهار نامه مالياتي جريمه شويم.

  13. علي می گوید

    با سلام /
    چه نوع اظهارنامه های می خواهید پر کنید ، تا آنجا که میدانم الان که وقت تکمیل اظهارنامه الکترونیکی نمی باشد و از طرفی دیگر هنوز در این رابطه فایل هایی ( غیر از فایل پیش نویس ) تعبیه نشده است .
    در خصوص ثبت نام برای شماره اقتصادی ، بله در برخی زمان ها شاید مشکل باشد ولی سعی کنی میتوانی تا آخر بروی و پیش ثبت نام و یا مرحله نهایی را بپایان ببری .
    موفق باشید

  14. اسماعیل می گوید

    با سلام
    مرحله پیش ثبت نام را نیمه تمام انجام داده ام و الان که سعی میکنم دوباره وارد شوم و عملیات پیش ثبت نام را انجام دهم پیغام می ده که کد پستی با شناسه ملی مطابقت ندارد باید جه کار کنم
    در ضمن من مرحله قبل هم که وارد عملیات پیش ثبت نام شده بودم همین کد پستی رو وارد کرده بودم

  15. مهدی صادقی می گوید

    سایت باز نمی شود چکار کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.