- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تعیین تکلیف مجلس برای بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

با نظر موافق نمایندگان، بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه مجاز است.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۱ کل کشور با جزء ۷ بند ۱۳ موافقت کردند.

.

با نظر موافق نمایندگان بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی [1] و بدون سنوات ارفاقی و مشروط به حذف پست سازمانی مجاز است. اجرای این حکم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

.

* براساس ماده ۵۲ قانون محاسبات عمومی پرداخت هزینه ها به ترتیب پس از طی مراحل تشخیص و تامین اعتبار و تعهد و تسجیل و حواله و با اعمال نظارت مالی بعمل خواهد آمد .

.

* براساس ماده ۵۳ قانون محاسبات عمومی اختیار و مسوولیت تشخیص و انجام تعهد و تسجیل و حواله به عهده وزیر یا رئیس موسسه و مسوولیت تامین اعتبار و تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات بعهده ذیحساب میباشد .

.

 تبصره ۱- اختیارات و مسوولیتهای موضوع این ماده حسب مورد مستقیما” و بدون واسطه از طرف مقامات فوق به سایر مقامات دستگاه مربوطه کلا” یا بعضا” قابل تفویض خواهد بود لکن در هیچ مورد تفویض اختیار و مسوولیت سلب اختیار و مسوولیت از تفویض کننده نخواهد کرد .

.

 تبصره ۲- در اجرای این ماده تفویض اختیارات و مسوولیتهای مربوط به وزیر یا رئیس موسسه و ذیحساب به شخص واحد و نیز تفویض اختیار و مسوولیتهای وزیر یا رئیس موسسه به ذیحساب و یا کارکنان تحت نظر او مجاز نخواهد بود.

.