نرم افزارحسابداری صدگان

تعیین تکلیف مجلس برای بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

7 1,747

حسابداراپ

با نظر موافق نمایندگان، بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه مجاز است.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۱ کل کشور با جزء ۷ بند ۱۳ موافقت کردند.

.

با نظر موافق نمایندگان بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی و بدون سنوات ارفاقی و مشروط به حذف پست سازمانی مجاز است. اجرای این حکم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

.

پندار سیستم

* براساس ماده ۵۲ قانون محاسبات عمومی پرداخت هزینه ها به ترتیب پس از طی مراحل تشخیص و تامین اعتبار و تعهد و تسجیل و حواله و با اعمال نظارت مالی بعمل خواهد آمد .

.

* براساس ماده ۵۳ قانون محاسبات عمومی اختیار و مسوولیت تشخیص و انجام تعهد و تسجیل و حواله به عهده وزیر یا رئیس موسسه و مسوولیت تامین اعتبار و تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات بعهده ذیحساب میباشد .

.

 تبصره ۱- اختیارات و مسوولیتهای موضوع این ماده حسب مورد مستقیما” و بدون واسطه از طرف مقامات فوق به سایر مقامات دستگاه مربوطه کلا” یا بعضا” قابل تفویض خواهد بود لکن در هیچ مورد تفویض اختیار و مسوولیت سلب اختیار و مسوولیت از تفویض کننده نخواهد کرد .

.

 تبصره ۲- در اجرای این ماده تفویض اختیارات و مسوولیتهای مربوط به وزیر یا رئیس موسسه و ذیحساب به شخص واحد و نیز تفویض اختیار و مسوولیتهای وزیر یا رئیس موسسه به ذیحساب و یا کارکنان تحت نظر او مجاز نخواهد بود.

.

 

محل تبلیغ شما

7 نظرات
  1. سيد يوسف می گوید

    عرض ادب وسلام دارم خدمت عزيزان زحمت كش.
    بنده از سال۶۷تاكنون +۲سال خريد خدمت سربازيسابقه پرداخت بيمه در شعب متفاوت رادارم كه البته همه سوابقم را در شعبه تامين اجتماعي هشتگرد جمع آوري كرده ام خواهش بنده اينست كه آيا ميتوانم از مزاياي باز نشستگي پيش از موعد سازمان استفاده كنم؟در صورت مثبت بودن جواب حقوق ماهيانه چگونه محاسبه ميگردد؟لطفا جواب راايميل بزنيد.سپاسگذارم

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    اينطور كه درسال قبل و امسال مصوب شده موافقت با بازنشستگي پيش از موعد با موافقت محل خدمت و در صورت قبول ووجود اعتبار توسط محل خدمت ميسر است.
    لطفا اين مسير را مرور كنيد:
    http://www.accpress.com/news/1391/02/%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AA%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%81-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2/
    بااحترام

  3. hanyeh می گوید

    سلام
    دبیر رسمی آموزش ا پرورش ھستم ،۲۰ سال سابقە خدمت دارم، آیا راھی برای بە پایان رساندن خدمتم و یا بازنشستگی اینجانب سراغ دارید؟
    خواھش میکنم فکری ھم بە حال زنان شاغلی کە شوھران آنھا خارج از کشور است بکنید.
    مثلا من کە الان ۲۰ سال خدمت در آموزش و پرورش دارم ، چکار کنم کە زحمات این ۲۰ سالم بە ھدر نرود؟
    استدعا دارم راھنمایی بفرمایید؟
    با سپاس فراوان
    اجرکم عنداللە

  4. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    اينطور كه از مصوبه پيداست اجراي اين قانون به عهده خود دستگاه گذاشته شده و بودجه اي بصورت اخص براي آن تخصيص نيافته است لذا به نظر بنده عملا اجراي آن متوقف خواهد شد.
    به هر حال براي سركار آرزوي موفقيت دارم.
    باتشكر

  5. f.morad می گوید

    آیا یک عضو هیئت علمی با ۲۱ سال سابقه بیمه میتواند تقاضای بازنشستگی پیش از موئد نماید؟

  6. مریم مزینانیان می گوید

    بیمه تامین اجتماعی ۵سال سنوات ارفاقی را پیش کشیده و کارکنان شرکتهای دولتی را بازنشسته نمیکند و برای هر کارمند حدودا” ۱۰۰ میلیون تومان برآورد کرده و این چون بار مالی دارد شرکتهای دولتی موافقت نمیکنند گناه ما چیست که بیمه تامین اجتماعی هستیم و احتیاج به بازنشستگی داریم به گوش مسئولین برسانید

  7. صفدر می گوید

    با عرض سلام اینجانب مدت ۲۶ سال سابقه کار در شبکه بهداشت شهرستان گیلان غرب تحت عنوان بهورز را دارم.سال ۸۶ تحت عمل جراحی قلب (پیوند عروق کرونر)قرار گرفتم ودرحال حاظر با توجه به نظر پزشک معالج قادر به انجام کار نیستم ترا به خدا مرا راهنمایی کنیند راهی برای بازنشتگی زوتر از موعد وجود دارد .منظر جوابتان هستم .متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.