نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه كارت های عابر بانك

0 1,147

حسابداراپ

معاون اداره كل روابط عمومی بانك ملی ایران گفت: بانك ملی ایران در طرحی جدید تصمیم گرفته تا ۲۳ میلیون ملی كارت را تحت پوشش بیمه قرار دهد و در صورتی كه حساب كارت‌ها خالی شود، خسارت مشتریان را پرداخت كند.

.

به گزارش ایرنا، ‘حسن افشار محمدیان’ افزود: این خدمات بیمه در سه بخش دستگاه های ای.تی.ام، مراكز خرید POS و كارت خوان P-PAD ملی كارت ها را بیمه می كند.

 .

وی ادامه داد: با توجه به سوء استفاده هایی كه ممكن است از ملی كارتها صورت بگیرد،‌ بانك ملی تصمیم گرفت، ملی كارت ها را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا خسارات وارده به مشتریان جبران شود و همچنین، ضریب امنیتی ملی كارتهایی كه دست مردم است افزایش یابد.

 .

به گفته افشار بیمه ملی كارتها در سه بخش، برداشت ناشی از سرقت، سوء استفاده از كارت ناشی از مفقود شدن و جعل كارت صاحبان ملی كارت ها را تحت پوشش قرار می دهد.

 .

وی با اشاره به سقف تعهدات بیمه ملی كارت گفت: رقم موجودی كارت تاثیری در بیمه شدن كارت ندارد و نسبت تراكنش كارت مورد توجه است و خسارت پرداخت می شود؛مثلا برای هر كارت كه با برداشت روزانه ۲۰۰ هزار تومان در پنج روز تا یك میلیون تومان خسارت پرداخت خواهد شد.

پندار سیستم

 .

معاون اداره كل روابط عمومی بانك ملی ایران افزود: هزینه بیمه برای مردم ۵۰۰ تومان برای یك سال است، كه رقم بسیار ناچیزی است و البته این رقم با اطلاع و رضایت مندی مشتریان در شعب با ارائه فرم مخصوص بیمه ملی كارت، از حساب ترجیحی آنان كسر می شود.

 .

وی با اشاره به این كه، علاوه بر امنیت الكترونیكی باید بعد امنیت روانی مشتریان را هم تامین كرد، خاطر نشان كرد: توصیه برای تغییر رمز ملی كارت در دوره های مختلف زمانی و توصیه های ایمنی و امنیتی از سویی و ایمن سازی فضای الكترونیكی از سوی دیگر از راهكارهایی است كه بانك ملی برای تامین امنیت روانی مشتریان برداشته است.

 .

وی با بیان این كه، هیچ كاری بدون همكاری مردم در این سیستم پیش نخواهد رفت، تاكید كرد: موفقیت هر طرحی در عرصه الكترونیك منوط به همكاری متقابل بانك ملی ایران و مشتریان آن است.

 .

یادآور می شود؛ توجه به امنیت كارت های عابر از سوی بانك ها نكته ای است كه نمی شود به راحتی از كنار آن گذشت، چرا كه بانك ها در قبال خدمتی كه ارائه می كنند، مسئول هستند.

 .

از طرفی مردم در برابر حملات سایبری، به حسابشان كاری نمی توانند انجام دهند از این رو نقش بانك ها در قبال امنیت بخشی به كارت های عابر، بیش از پیش مورد توجه می گیرد.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.