نرم افزارحسابداری صدگان

بررسی لایحه تجارت در مجلس هشتم به اتمام رسید.

3 667

حسابداراپ

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه طولانی و سنگین تجارت با ۱۰۲۶ ماده، تصریح کرد: کار لایحه تجارت در مجلس هشتم به اتمام رسیده است.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، الیاس نادران در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای به استناد به مواد ۱۸۴ و ۱۸۵ تصریح کرد: باید کار لایحه تجارت به پایان برسد اکنون سه دوره از مجالس کشور به بررسی این لایحه پرداخته است و بهتر است هر چه سریع تر در این ارتباط تعیین تکلیف شود.

.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه تجارت دارای ۱۰۲۶ ماده است که امکان رسیدگی به تمام مواد آن در صحن مجلس فراهم نیست و راهی جز اصل هشتاد پنجمی شدن برای آن دیده نمی شود.

.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر نادران، گفت: همانطور که شما گفتید این لایحه قابل طرح در مجلس نیست و زمان طولانی را به خود اختصاص خواهد داد.

.

وی افزود: کار لایحه تجارت در مجلس هشتم تمام شده است و تنها باید ایرادات شورای نگهبان در این لایحه را رفع کرد و اگر باز هم مشکلی بوجود آمد در مجلس  نهم به آن خواهیم پرداخت.

.

مجلس به دنبال تامین نظر شورای نگهبان در لایحه تجارت است.

پندار سیستم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس می کوشد با گفت و گو نظر شورای نگهبان را در لایحه تجارت تامین کند، گفت: نبازی نیست که لایحه بودجه را در دستور کار قرار دهیم، مشکل با گفت و گو حل می شود.

.

 محمدرضا خباز در نشست علنی عصر امروز شنبه (۳۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در ادامه تذکرات پی در پی نمایندگان درباره اصلاحیه های بودجه ۹۱ کل کشور درباره لایحه تجارت افزود: یکی از افتخارات مجلس هشتم تصویب لایحه تجارت است که با بیش از ۱۲۶۰ ماده و ۲۰۰ تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و به شورای نگهبان ارسال شده است.

.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این لایحه و اینکه کسب و کار در رونق و اقتصاد کشور نقش موثری دارد لایحه تجارت را در دستور کار قرار دهید.

.

خباز یادآور شد: امید است زحماتی که طی ۱۰ سال نمایندگان مجلس هفتم و هشتم برای این لایحه کشیده اند در این مجلس به نتیجه برسد و ایرادات کوچک شورای نگهبان برای اصلاح آن رفع شود، چرا که اگر مجلس هشتم به پایان برسد مشخص نیست این لایحه چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد، بنابراین تقاضا دارم این لایحه را در دستور کار قرار دهید.

.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر خباز گفت: مجلس در حال رایزنی با شورای نگهبان است و می کوشد ایرادات شورای نگهبان رفع شود.

.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر این لایحه در دستور کار قرار نمی گیرد به این دلیل است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نشود و ایراد با گفت و گو میان مجلس و شورای نگهبان رفع شود.

.

 

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. ehsan می گوید

    salam
    shoraye neghaban bejaye chand ta irade jozei behtare be fekre mardomesh bashe va in ke in ghanon chegahdr mitone be keshvar khedmat kone.hame bayad dast dar daste ham bedan ta in layehe zod tar tasvib beshe.
    ba tashakor ehsan

  2. علي می گوید

    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۳/۱۲ در ۹:۲۴ ب.ظ

    salam
    shoraye neghaban bejaye chand ta irade jozei behtare be fekre mardomesh bashe va in ke in ghanon chegahdr mitone be keshvar khedmat kone.hame bayad dast dar daste ham bedan ta in layehe zod tar tasvib beshe.
    ba tashakor ehsan
    آقا احسان اینو میگه …. ( سلام / شورای نگهبان بجای چند تا ایراد جزئی بهتره به فکر مردمش باشه و اینکه این قانون چقدر میتونه به کشور خدمت کنه . همه باید دست در دست هم بدیم تا این لایحه زودتر تصویب بشه . باتشکر ، احسان ) .
    سلام احسان خان
    بله همه امیدواریم که شورای نگهبان به همین صورت عمل کنه و قانونی ( در رابطه با تجارت ) تصویب شود که مشکلات قوانین فعلی رو نداشته باشه . انشاءالله

  3. مرتضی می گوید

    سلام همین لایحه هم کلی اشکال داره و باید اصلاح بشه و از نظرات دکترین استفاده شه نه در حرف بلکه در عمل؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.