- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بخشنامه ۱۲۵۳/۲۰۰ مورخ ۹۱/۱/۳۰(کـسر ميزان معافيت حقوق سال ۱۳۹۰ از حقوق پرداختي در دو ماه اول سال ۱۳۹۱ به طور علي الحساب)

با توجه به مفاد ماده واحده قانون اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال ۱۳۹۱ مصوب ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ مجلس شوراي اسلامي، نظر به اينکه قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور در مراحل تصويب قرار داد، لذا مقرر مي دارد:

.

کليه اشخاص(اعم از دولتي و خصوصي) پرداخت کننده­ حقوق با اعمال معافيت مالياتي سال ۱۳۹۰به طور علي الحساب در محاسبات ماليات بر درآمد حقوق و مزاياي پرداختي سال ۱۳۹۱ اقدام نمايند. بديهي است به محض تصويب قانون اخير الذکر ميزان معافيت سال جاري و چگونگي اعمال و تعديلات آن اعلام خواهد شد.

 .

علي عسکري

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور

 .

——————————————————————————————————————————-

شماره :۶۶۳/۷۷۱۱۱

مورخ ۹۰/۱۲/۲۲

.

قانون اجازه دریافت و پرداختهای دولت در ماههای فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۱

ماده واحده- به دولت اجازه داده می شود در چهارچوب قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب ۸۹/۱۰/۱۵و قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور در ماههای فروردین و اردیـبهشـت سـال ۱۳۹۱ درآمـدهـا و سـایر منـابع عـمومـی و اخـتصاصـی را وصـول و بـه خـزانـه واریـز کـنند و اعـتبارات هـزینـه ای(جـاری) و تـملک دارایـی سـرمـایـه ای و مـالـی و اخـتصاصی از آن مـحـل در چـهارچـوب احـکـام و جـداول قــانـون بـودجـه سـال ۱۳۹۰ تـا مـبلغ دویـسـت وبيست  هزار  میلیارد(۲۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال دریافت و پرداخت نماید مشروط بر اینکه هزینه های جاری پیش از ده درصد(۱۰%) نسبت به سال قبل افزایش نیابد. همچنین در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برای سه ماهه سال ۱۳۹۱معادل سه ماه پایانی سال ۱۳۹۰ عمل نماید.

.

وزارت امور اقتصادی و دارایی(خزانه داری کل کشور) موظف است تنخواه گردان حسابداری موضوع ماده (۲۶) قانون محاسبات عمومی کشور [1] را که در چهارچوب ماده مذکور در سقف این ماده از محل اعتبار فوق به دستگاههای اجرائی مربوط پرداخت می کند، حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۱ تسویه نماید.

.

تبصره۱- بودجه شرکتهای دولتی،بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابطه مالی دولت و نفت بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجراء است.

.

تبصره۲- با تصویب نهایی قانون بودجه سال ۱۳۹۱ دولت موظف است  از مورخ ۱/۱/۱۳۹۱ براساس قانون مزبور اعمال حساب نمايد.

 .

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز يك شنبه مورخ بیست و يكم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۹۰/۱۲/۲۲ به تایید شورای نگهبان رسید.

 .

علی لاریجانی

 .

———————————————————————————————————

بخشنامه ۵۹۶۵/۲۰۰ مورخ ۹۱/۳/۲۳(میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق ۹۱) [2]

.