نرم افزارحسابداری صدگان

اعتبار ودیعه رهن و اجاره دفاتر کانون‌های بازنشستگی افزایش یافت.

0 604

حسابداراپ

به گزارش تأمین، بر این اساس اعتبار ودیعه رهن و اجاره دفاتر کانون‌های بازنشستگی شهرستانی و استانی به ترتیب از ۶۰ میلیون ریال به ۹۰ میلیون ریال و از ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

.
تأمین اعتبارات مذکور از محل مانده ۱درصد مکسوره از کمک هزینه مسکن بازنشستگان در سطح استان‌ها می‌باشد که هر سه ماه یک‌بار در اختیار کانون‌های بازنشستگی قرار می‌گیرد.

.
کانون‌های بازنشستگی که تقاضای بهره‌مندی و افزایش اعتبار ودیعه رهن و اجاره دفتر کانون را دارند، می‌توانند مدارک مثبته و درخواست کتبی خویش را به ادارات‌‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها و از آن طریق به حوزه فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل این صندوق ارائه دهند.

.
بر این اساس مدارکی همچون:

۱- تصویر آخرین و جدیدترین گواهی معتبر ثبت کانون که در اجرای ماده ۱۳۴ قانون کار صادر و به لحاظ قانونی و زمانی دارای اعتبار باشد،

.

۲- تصویر آخرین و جدیدترین اجاره‌نامه رسمی خوانا با نشانی کامل و ذکر دقیق مبلغ اجاره به طوری که تاریخ اجاره‌نامه به روز و ممهور به مهر کپی برابر اصل دفتر مشاورین املاک بوده باشد،

.

پندار سیستم

۳- درخواست کتبی کانون مبنی بر تأمین کمک هزینه رهن و اجاره،

.

۴- تأیید صحت مدارک توسط مدیرکل استان مربوطه از جمله مدارک موردنیاز جهت امکان بررسی در کمیته مربوطه می‌باشد.

.

گفتنی است مدارک مزبور در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان امور مالی، روابط عمومی، امور استان‌ها در ستاد مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و اعتبارات مربوطه نیز درصورت واجد شرایط بودن کانون‌ها با درنظر گرفتن مبلغ مانده اعتبارات ۱درصد مکسور، از حق‌مسکن بازنشستگان آن استان و تعداد درخواست‌های رسیده تعیین و پرداخت می‌شود.

.
این اعتبارات به صورت ودیعه و صرفاً جهت جبران بخشی از هزینه‌های رهن و اجاره محل دفاتر کانون‌های بازنشستگی در اختیار کانون‌های مزبور قرار خواهد گرفت.

.
بر این اساس اعتبارات مذکور تا زمان فعالیت کانون‌ها در اختیار آنان قرار دارد و درصورت انحلال یا کسب استقلال مالی کانون، مبالغ مذکور می‌بایست به صندوق تأمین‌اجتماعی عودت شود.

.
شایان ذکر است از جمله دغدغه‌های کانون‌های بازنشستگی افزایش تورم سالانه و به تبع آن افزایش قیمت رهن و اجاره مسکن و محل دفتر کانون است که این تصمیم درجهت جبران بخشی از هزینه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

.
گفتنی است درحال‌حاضر تعداد ۲۵۴ کانون درحال فعالیت هستند که تعدادی از آنها تازه تأسیس بوده و تاکنون از این اعتبارات بهره‌مند نگردیده‌اند و تعدادی از کانون‌ها نیز که قبلاً از این اعتبارات استفاده کرده‌اند، درخواست دریافت مابه‌التفاوت را دارند.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.