نرم افزارحسابداری صدگان

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۹۰

2 654

حسابداراپ

محمدقاسم پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد دریافت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۹۰ گفت: اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان تا ۳۱ فروردین سال جاری ۱۸۶ هزار فقره بود که نسبت به دوره پاییز که ۱۶۳ هزار فقره دریافت شد، ۱۵درصد و نسبت به فصل زمستان سال ۸۹  رقم ۴۰ درصد رشد داشته است.

.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: اکثر گروه‌های مشمول مالیات ارزش افزوده در فصل زمستان از جمله فعالان صنف طلافروش، آهن‌فروش از نظر تسلیم اظهارنامه مشارکت بهتری داشته‌اند.

.

پناهی در مورد نحوه ارائه اظهارنامه گفت: بیش از ۹۹ درصد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده به صورت الکترونیکی و کمتر از یک درصد به صورت دستی ارائه شده است.

پندار سیستم

.

وی در مورد ارزش مالیات مؤدیان در فصل زمستان گفت: در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان ارزش اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان بوده که این رقم شامل مالیات و عوارض است.

.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات سکه گفت: بانک مرکزی هم از طریق بانک ملی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سکه‌های فروخته شده در بانک کارگشایی را برای فصل زمستان ۹۰ ارائه کرد.

.

وی در مورد بخشودگی مالیاتی گفت: اکثر مشمولان مالیات بر ارزش افزوده اظهارنامه‌های مالیاتی را ارائه کردند و با کسانی که مشمول بخشودگی شده‌اند، طبق قانون رفتار خواهد شد.

.

 

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. مهدی مشهد می گوید

    با عرض سلام
    بنده در نیمه سال ۸۸ مشمول مالیات ارزش افزوده قرار گرفتم و به خاطر نداشتن اطلاع در سال ۹۰ به صورت فصل به فصل مبلغی را به حساب ارزش افزوده واریز کردم .
    تا این که به رسیدگی کارشناسان مالیاتی قرار گرفت وفروشگاه اینجانب رو مشمول تشخیص مالیات ۹۱ میلیون تومان قرار دادند ۴۰ میلیون اصل و ۵۰ میلیون جریمه
    سوالی که داشتم ایا من میتونم سال ۸۸ و ۸۹ رو به صورت قطعی درخواست و ۹۰ رو بدم به کمیسیون و سوال دومم اینه که ایا بخشودگی ۱۰۰ جرایم واقعیت داره میتونم این ۸۸ و۸۹ ور ازش استفاده کنم و سوم از همه اینه که سال ۹۰ رو برای من ۷۰۰ میلیون فروش در نظر گرفتند در حالی که من فروشم در سال ۴۰۰ میلیون بوده میتونم از این دفاع کنم با توجه به سابقه قبلی که من داشتم. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.