نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح شرایط معافیت از سود بازرگانی کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه کشتی‌ها

0 551

حسابداراپ

بر اساس مصوبه دولت، هر یک از ملوانان، خدمه‌ کشتی‌های زیر ۵۰۰ تن (لنج تجاری) و کارکنان آن مجازند در هر سال شش بار و هر نوبت تا سقف چهل میلیون ریال نسبت به ورود کالا با معافیت از سود بازرگانی اقدام کنند.

.

دولت با هدف رونق اقتصاد مناطق محروم استان های ساحلی، شرایط معافیت کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه کشتی ها از سود بازرگانی را اصلاح کرد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه ای که در مرکز استان هرمزگان تشکیل شد، به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی با اصلاح بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۱۱۶۶۷۴/ت۴۵۰۵۹هـ موافقت کرد.

.
بر این اساس،‌عبارت «شش نوبت و هر نوبت تا سقف چهل میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۴۰) ریال» جایگزین عبارت «چهار نوبت و هر نوبت تا سقف پانزده میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۱۵) ریال» می‌شود.

پندار سیستم

.
براساس این مصوبه، عبارت «در مورد ارزاق عمومی به میزان صد درصد (۱۰۰%) و در مورد لوازم خانگی به میزان سی درصد (۳۰%) پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی» بعد از عبارت «سود بازرگانی» اضافه می‌شود.

.
همچنین عبارت «توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با کسب نظر از دستگاههای ذی‌ربط» جایگزین عبارت «توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضویت وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اموراقتصادی و دارایی، کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز» می‌ شود.

.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

.

گفتنی است بر اساس مصوبه قبلی هیئت وزیران، هر یک از ملوانان، خدمه‌ کشتی‌های زیر ۵۰۰ تن (لنج تجاری) و کارکنان آن مجاز بودند در هر سال چهار نوبت و هر نوبت تا سقف ۱۵ میلیون ریال کالا با معافیت از سود بازرگانی به کشور وارد کنند. 

.
براساس مصوبه قبلی فهرست کالاهای قابل ورود و میزان آن حسب شرایط هر یک از استان‌های ساحلی توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضویت وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین و در بهمن ماه هر سال اعلام می‌شد. 

.
همچنین بر اساس مصوبه قبلی استفاده افراد یادشده از تسهیـلات موضوع این تصویـب‌نامه منوط به سفر به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با عناوین ملوان، خدمه و کارکنان کشتی با لنج تجاری است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.