- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اصلاحیه قانون كار به مجلس می‌رود.

وزیر تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون كار گفت: جمع بندی به پایان رسیده و به دولت ارائه شده است كه پس از بررسی به مجلس تقدیم می‌شود. عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در حاشیه همایش تعاونی‌های كل كشور در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ایجاد ۲.۵میلیون شغل در سال گذشته تصريح كرد:

.

در این باره آماری اعلام نمی‌كنم زیرا هنوز آمارهای اشتغال از استانها نهایی نشده است ضمن آنكه مركز آمار ایران مسئول رسمی ارائه آمار در كشور است و آمار ایجاد ۲.۱ میلیون شغل در سال گذشته را تائید نمی كنم.

.

شيخ الاسلامي با اشاره به ایجاد اشتغال برای سال جاری خاطرنشان ساخت: برای سال جاری هیچ رقمی در خصوص اشتغال اعلام نمی كنم و مهم این است كه همه مسئولان حوزه كار تلاش می كنند كه شرایط فضای كار را بهبود بخشند. 

.

شیخ‌الاسلامی در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه كارت اعتباري ميزان با سه اولویت برای كارگران درنظر گرفته شد ياد آور شد: از جمله آن می‌توان به واحدهای مشكل‌دار، كارگرانی كه به لحاظ دریافت دستمزد در تنگنا قرار دارند و همچنین بنگاه‌ها موفق در تولید و حمایت از كارگر را نام برد. 

.

او ادامه داد: كارت میزان به عنوان پاداش به واحدهای موفق داده شد. همچنین برخی واحدهایی كه در مشاغل سخت و زیان‌آور حضور داشتند نیز مشمول این دریافت این كارت شدند. 

.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي با اشاره به روند واگذاري سهام عدالت به كارگران، تصریح كرد:‌ طرح واگذاری سهام عدالت متوقف نشده و كار همچنان در حال انجام است اما محدودیت و معذوریت‌هایی در شناسایی سهم قابل واگذاری در شركت‌ها برای عرضه در بازار وجود دارد كه نیازمند تشریفات قانونی است و وزارت اقتصاد مباحث مربوط به آن را پیگیری می كند. 
.
شيخ الاسلامي در خصوص ساماندهی كارگران شركتی دستگاه‌های اجرایی در قالب تعاونی‌ها، افزود: این اتفاق هنوز نیفتاده اما امكان دارد كارگران در قالب تعاونی مشغول به فعالیت شوند و البته ایجاد تعاونی برای كارگران شركت‌های خدماتی در دستگاه‌ها توصیه شده زیرا ظرفیت‌ها و ارزش زیادی در بخش تعاونی وجود دارد كه می‌توان با هزینه كمتر و بهره‌وری بیشتر انجام داد. 
.
وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي با بیان اینكه ، تقاضا در بخش تعاون بیش از عرضه اعتبار و منابع است ، افزود: از جمله وظایف وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بخش تعاونی‌ها سازماندهی، نظارت و آموزش است. 
.
شیخ الاسلامی ادامه داد: تجمیع تشكل‌ها و ساماندهی آنها از جمله تولید، توزیع و مصرف در قالب تعاونی ها باید در كشور شكل بگیرد.

منبع : ايلنا

————————————————————————————–

لينك مرتبط :

– در واکنش به اعلام ایجاد دو میلیون شغل در سال گذشته: آمار اشتغالزایی دولت معکوس است [1]

.