نرم افزارحسابداری صدگان

استعلام آنلاین هویت ملی مشتریان از ثبت احوال

8 15,147

حسابداراپ

بانک ملت به عنوان نخستین بانک کشور با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، از سامانه استعلام آنلاین تایید اصالت مشتریان رونمایی کرد.

.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مراسم رونمایی از این سامانه که با حضور ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور و معاونان وی و علی دیواندری مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد بانک ملت برگزار شد، تفاهمنامه همکاری با موضوع امکان بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک هویت ملی به صورت برخط، به امضای طرفین رسید.

.

بر اساس این گزارش، سامانه استعلام تایید اصالت مشتریان با هدف احراز هویت مشتریان، به حداقل رساندن زمان انتظار مشتری در ارائه سرویس ها و خدمات، جلوگیری از سوءاستفاده از مشخصات سجلی افراد و کاهش ریسک ناشی از تاخیر زمانی تایید اصالت توسط متخصصان داخلی طراحی و در بانک ملت پیاده‌سازی شده است. 

.

محمد ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: با استقرار سامانه مذکور در بانک ملت، برای نخستین بار، خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال به صورت گسترده ارائه خواهد شد.

.

وی با بیان این نکته که استفاده از فناوری های جدید باعث سهل تر شدن و مطمئن تر شدن امور مربوط به هویت افراد شده است، اظهار داشت: با سامانه‌ای که در بانک ملت طراحی و پیاده‌سازی شده است، تمامی شعب این بانک می‌توانند از خدمت استعلام برخط هویت افراد بهره‌مند شوند و بدین ترتیب موارد سوءاستفاده از اسناد هویتی به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

.

پندار سیستم

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار امیدواری کرد، اقدامی که امروز در بانک ملت و با هدف اطمینان یافتن از اسناد هویتی افراد شروع شده است، به تدریج به سایر موسسات به ویژه موسسات اقتصادی تسری پیدا کند.

.

علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت هم در سخنانی اظهار داشت: این بانک یک سازمان مالی است که به دلیل تبادل پولی، حساسیت کار آن بسیار زیاد است و لازم است قبل از ارائه خدمات به مشتریان، از اصالت و هویت آنان مطلع شود به عبارت دیگر تایید اصالت هویت ملی افراد، یک اصل مسلم برای هر بانک است.

.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که تایید اصالت مشتریان به دلیل نداشتن دانش و مهارت کشف تقلب از کنترل سیستم های داخلی بانک خارج است، اضافه کرد: این موضوع دارای اهمیت فوق العاده ای برای بانک است و در راستای کنترل های سیستمی محسوب می شود که نتیجه آن، پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی است.

.

وی با اشاره به سابقه خوب همکاری میان بانک ملت و سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سال ۸۶ سامانه استعلام آفلاین هویت افراد در این بانک راه اندازی شد که به بانک کمک خوبی کرد اکنون که زمینه اتصال آنلاین سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت به سامانه ثبت احوال فراهم شده است گام مهمی در جهت ارتقا سطح این سیستم برداشته شده است.

.

به گفته دیواندری، تایید لحظه‌ای هویت افراد، بخشی از کیفیت خدمات بانک محسوب می‌شود به همین دلیل راه اندازی سامانه استعلام آنلاین تایید اصالت مشتریان، از اهمیت بالایی برای بانک ملت برخوردار است.

.

وی در عین حال اعلام کرد که این سامانه برای نخستین بار در بانک ملت به دلیل بهره مندی از زیرساخت های الکترونیک مناسب، به بهره برداری رسیده است.

.

محل تبلیغ شما

8 نظرات
  1. علی می گوید

    چه جوری باید استعلام کرد حالا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

  2. فاطمه می گوید

    چگونه باید از هویت شخصی فرد استعلام کرد ؟

  3. بهروز می گوید

    سلام همش سرکارییه خودتو ناراحت نکن

  4. محبوبه می گوید

    اتفاقا خیلی خوبه. من دفتر پلیس ۱۰ کار میکنم. خیلی به کارم میاد

  5. مهران می گوید

    سلام تورو خدا ایراد استعلام کارت ملی برای بانکارو درستش بکنید؛؛این ایراد بزرگ شده دیگه دائمی تو هر بانکی میری برای حساب باز کردنو کارت عابر گرفتن؛مسئولای بانک میگن که سیستم استعلام ثبت احوال قطع؛؛؛بعد هی تبلیغ میکنن که سرعت اینترنت تو کشور بی نظیر هستشو فلانه!!!تورو اون خدای که می‌پرستید هرچی زودتر درستش بکنید این مشکل اینترنت استعلام از ثبت احوالو/باتشکر خداقوت

  6. مطهره کدوسرایی می گوید

    ادرس و شماره تماس

  7. علی نجفی می گوید

    سلام کارت ملی پیدا کردم چطور باید شماره طرف رو پیدا کنم بهش بدم..به نام سید علی فاضل .نام پدر سید مصطفی.شماره ملی۱۲۵۰۰۱۰۸۲۹.تاریخ تولد ۱۱/۲/۱۳۶۸.کارت هوشمند

  8. علی می گوید

    لعنت بر این سیستم استعلام تو بانکها که همش قطعه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.