نرم افزارحسابداری صدگان

احتمال توقف تغییر وضعیت نیروهای شرکتی

4 555

حسابداراپ

 اولتیماتوم ۱۵روزه دولت در بهمن‌ماه ۹۰ و صدور دستور هیات وزیران به دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، توسط هیات تطبیق مقررات با مصوبات مجلس، مغایر با قانون شناخته و برای اصلاح و جلوگیری از اجرای آن به دولت ابلاغ شد.

.

به گزارش خبرگزاری مهر، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، با ابلاغ مصوبه اول بهمن‌ماه ۹۰ هیات وزیران و تعیین ضرب‌الاجل برای دستگاه‌ها به منظور عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی تا پایان سال ۹۰ اجرایی شد. اما یک مقام مسوول در شرکت‌های کارفرمایی خدماتی کشور در گفت‌وگو با این خبرگزاری درباره آخرین وضعیت ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانکاری کشور گفت:

.

پندار سیستم

طی روزهای گذشته هیات تطبیق مقررات با مصوبات مجلس، مصوبه اول بهمن هیات وزیران را مغایر با قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرده است. وی با اشاره به اینکه این مغایرت در حال حاضر به دولت اعلام شده است، گفت: طبق قانون دولت یک هفته تا ۱۰روز زمان دارد تا ابطال مصوبه بهمن‌ماه هیات وزیران را در مورد نحوه ساماندهی نیروهای شرکتی اعلام کند، در غیر این صورت از طریق هيات تطبيق در روزنامه رسمی اعلام خواهد شد.

.

این مقام مسوول در بخش کارفرمایان خدماتی کشور گفت: در واقع هیات تطبیق مقررات مجلس در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه سال گذشته و پس از دو هفته از ابلاغ آن توسط دولت، مغایرت آن را با قانون به دولت اعلام کرده بود اما دلیل به تعویق انداختن ابلاغیه رسمی به دولت، انتظار مجلس از دولت برای اصلاح مصوبه هیات وزیران بوده است. 

.
این مقام مسوول کارفرمایی، دليل مخالفت مجلس با مصوبه هیات وزیران در مورد نیروهای شرکتی را مغایرت‌هاي قانونی آن دانست و گفت: در ماده ۱۸ قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح شده که دولت وظیفه‌ای در قبال نیروهای بخش خصوصی ندارد و نمی‌تواند پس از واگذاری امور در این بخش دخالتی داشته باشد. 

.
وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مغایرت‌هاي اعلام شده در این بخش این است که دولت پس از برنامه‌های مربوط به کوچک شدن، اجازه جذب نیروهای جدید و به اصطلاح حجیم تر شدن را ندارد و این اقدام دولت در جذب نیروهای جدید توسط بدنه زیرمجموعه‌هاي بنگاه‌هاي دولتی، بزرگسازی دولت است.

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. مهرداد می گوید

    اگر دولت بخواهد کار خوبی انجام دهد مجلس جلو آنرا می گیرد آیا این امانتی است که مردم به دست نمایندگان داده اند

  2. حسین می گوید

    هنوز اندر خم یک کوچه اند……….

    جدیت، ۲ فوریت ، فقط یک شعار بود …
    خسته نشدید اینهمه مردم رو سر کار گذاشتین ؟؟؟؟
    بگذارید ما با درد خودمون یجوری کنار میایم فقط نمک به زخممون نپاشید … ممنون

  3. hdvhk می گوید

    نیروهای شرکتی باید تبدیل وضعیت پیدا کنند.در حقیقت با این کار نتنها یک فر بلکه یک خانواده کار نفره از بلا تکلیفی خارج می شوند. اگر نمایندگان مجلس واقعا نمایندگاه مردم و در مقام دفاع از حقوق موردم هستند باید در راه تصویب مصوبه دولت خدمتگذاری قدم بردارند نه در خلاف جهت آن.

  4. شرکتی پیام نور می گوید

    با سلام. امروز ۴آبانماهه ولی نیروهای شرکتی پیام نور هنوز تبدیل وضع نشدند از شما خواهش میکنم پیگیری کنید. ما چه جوری نظر خود را باید به مسئولان برسانیم؟ جز همین سایتها راه دیگری هم هست!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.