نرم افزارحسابداری صدگان

هشدار بانک مرکزی درباره خطر بی‌اثر شدن یارانه‌ نقدی با گرانی‌ها

0 597

حسابداراپ

بانک مرکزی در گزارشی نسبت به خطر بی‌اثر شدن یارانه‌های نقدی با افزایش تورم ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و کاهش سطح رفاه مردم و افزایش شکاف طبقاتی هشدار داد. 

.

به گزارش فارس، بانک مرکزی اخیرا در یک گزارش رسمی به تحلیل قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن بر سطح رفاه زندگی مردم پرداخت و نوشت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در فصل پایانی سال ۸۹ بهبود اندک در وضعیت هزینه سالانه ناخالص خانوارها ایجاد کرده است. 

.
در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود با توجه به اینکه دهک‌های بالای درآمدی برای رفع احتیاجات خود با محدودیت‌های مالی روبه‌رو نیستند، یارانه های نقدی اثر چندانی روی مخارج واقعی این خانوارها نداشته و فقط اثر تورم هزینه‌های جاری خانوارها را خنثی نماید. 

پندار سیستم

.
بانک مرکزی افزود: دهک‌های پایین‌تر به دلیل محدودیت‌های شدید درآمدی برای رفع احتیاجات خود به یارانه‌های نقدی متکی هستند.

.

در ادامه این گزارش تصریح شد: کاهش ضریب جینی (شکاف طبقاتی) در کشور تا زمانی ادامه خواهد یافت که تورم ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به میزانی نباشد که همه یارانه‌های نقدی را برای جبران افزایش قیمت‌ها جذب کند، در غیر این صورت افزایش مجدد ضریب جینی دور از انتظار نخواهد بود.

.

بانک مرکزی در بخش دیگری از این گزارش اذعان کرد که در دو سال گذشته افزایش ضریب حقوق کارمندان و کارگران کمتر از نرخ تورم بوده و این مساله موجب کاهش سطح رفاهی آنها شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.