نرم افزارحسابداری صدگان

کف دست جایگزین کارت های بانکی می شود.

0 663

حسابداراپ

دیگر نیازی به کارت‌های الکترونیکی نیست. به زودی شعب یک بانک ژاپنی دستگاه‌های خودپردازی ارایه می‌کنند که با اسکن کف دست فرد، تاریخ تولد او و یک عدد شناسایی چهار رقمی هویت مشتری را تأیید خواهند کرد.

.
طی سال‌های اخیر فناوری زیست‌سنجی به کمک مجموعه‌ای از ابزارهای الکترونیک باعث شده است خانه‌ها، دفترهای کار، مدارس و حتی کیف‌های پول ایمن‌تر از پیش شوند.

.

پیشرفت‌های این فناوری نیز دست سارقان و جاعلان را از خودپردازها کوتاه کرده، اما هنوز هم مشتریان برای استفاده از خدمات بانکی باید کارت خود را به همراه داشته باشند. بانک Ogaki Kyoritsu در کشور ژاپن برای دسترسی ساده‌تر به حساب‌های بانکی از شهریورماه امسال خودپردازهایی را نصب می‌کند که با اسکن کف دست فرد به او اجازه برداشت از حسابش را خواهند داد و مشتریان این بانک می‌توانند بدون اینکه کارتی به همراه داشته باشد عملیات بانکی مورد نظر خود را انجام دهند.

.
در حال حاضر بعضی از دستگاه‌های خودپرداز با حسگرهای زیست‌سنجی متعددی یکپارچه شده‌اند که می‌توانند با مقایسه اطلاعات زیست‌سنجی موجود در کارت مشتری با داده‌های ثبت شده در دستگاه، هویت فرد را شناسایی کنند. این داده‌ها می‌توانند شامل انگشت‌نگاری، ثبت خطوط کف دست فرد یا عنبیه او باشند. با این حال اگر مشتری کارت خود را گم کند، احراز هویت او غیرممکن خواهد بود.

پندار سیستم

.
به گزارش گیزمگ، بانک ژاپنی Ogaki Kyoritsu تصمیم گرفته از شهریورماه امسال نمونه تازه‌ای از دستگاه‌های خودپرداز را که نیازی به کارت الکترونیک ندارند در ده شعبه خود مورد استفاده قرار دهد. این دستگاه‌ها با دریافت اسکن کف دست فرد، تاریخ تولد او و یک عدد شناسایی چهار رقمی هویت مشتری را تأیید خواهند کرد.

.
مشتریان می‌توانند پس از ثبت داده‌های زیست‌سنجی خود در یکی از شعبه‌های این بانک از خدمات دستگاه‌های جدید استفاده کنند و پس از تأیید هویت عملیات بانکی مورد نظر خود را بدون استفاده از کارت انجام دهند. این سیستم نه‌تنها باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد بلکه امکان دسترسی به حساب‌های بانکی را برای کسانی که در زلزله و سونامی سال گذشته ژاپن کارت‌ها و تمام اوراق هویت خود را از دست داده‌اند، فراهم خواهد کرد.

.

ترجمه: محبوبه عمیدی

منبع : بينا

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.