نرم افزارحسابداری صدگان

پیش‌بینی اکونومیست از واردات و تراز تجاری ایران

0 588

حسابداراپ

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست اعلام کرد که در سال ۱۳۹۱ واردات ايران به ۶۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

.

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه ۲۰۱۲ خود ارزش واردات ايران در سال ۱۳۸۹ را ۶۸ ميليارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد و پيش‌بيني کرد كه با ۴۰۰ میلیون دلار افزایش اين شاخص در سال ۱۳۹۰ به ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برسد.

.

بنا بر اعلام اكونوميست در سال ۱۳۹۱ واردات ايران ۱۰۰ ميليون دلار کاهش داشته و به ۶۸ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار بالغ خواهد شد.

.

به اعتقاد اكونوميست در سال ۱۳۹۲ برای ایران واردات ۶۹ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلاري پیش‌بینی شده است که این شاخص با دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار افزایش در سال ۱۳۹۳ به ۷۱ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار بالغ خواهد شد.

.

سال ۱۳۹۴ سالی است که واردات ایران برابر با ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود و این شاخص در سال پس از آن برابر با ۷۸ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

پندار سیستم

.

با توجه به پيش‌بيني‌هاي انجام شده در خصوص صادرات و واردات ايران متوجه مي‌شويم كه مازاد تجاري ايران كه در سال ۱۳۸۹ معادل ۴۰ ميليارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده در سال ۱۳۹۰ کاهشی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاري خواهد داشت و انتظار مي‌رود كه مازاد تجاري كشور طي اين سال به ۳۸ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار برسد.

.

به اعتقاد اين واحد در سال ۱۳۹۱ مازاد تجاري ايران روند نزولی داشته و معادل ۱۷ ميليارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود، این در حالی است که این شاخص در سال پس از آن با کاهش هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری مواجه شده و به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بالغ می‌شود.

.

پيش‌بيني شده است كه طي سال ۱۳۹۳ تراز تجاري هشت ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلاري براي كشور به ثبت برسد و این شاخص در سال ۱۳۹۴ به سطح هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کاهش خواهد یافت.

.

تراز تجاری ایران در سال ۱۳۹۵ اندکی افزایش داشته و برابر با ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

 .

منبع: خبرگزاری ایسنا

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.