نرم افزارحسابداری صدگان

پولی که در بانک‌ها وجود داردخزانه دولت نیست.

0 541

حسابداراپ

.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بانک‌ها برای اینکه بتوانند پاسخگوی درصد کارمزد پول مردم باشند، باید با منابع مالی خود کار کنند که بتوانند با چرخاندن پول ، جوابگوی سپرده گذاران باشند.

.

به گزارش خانه ملت، مهدی صادق عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از برداشت شبانه و بدون مجوز دولت از منابع بانک‌های خصوصی گفت: برداشت دولت از بانک‌ها هم غیر قانونی است و هم غیرشرعی؛ پولی که در بانک‌ها وجود دارد به خصوص بانک‌های خصوصی، خزانه دولت نیست و تماما پول مردم است که برداشت شده است.

.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام دولت موجب ضرر و زیان بانک‌ها شده ادامه داد: بانک‌ها برای اینکه بتوانند پاسخگوی درصد کارمزد پول مردم باشند، باید با منابع مالی خود کار کنند که بتوانند با چرخاندن پول، جوابگوی سپرده گذاران باشند.

.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر برداشتی از سوی دولت از منابع بانک‌ها حتما اجازه مجلس را می‌خواهد؛ از همه بدتر از بانک‌های خصوصی برداشت کرده‌اند، درباره بانک ملی هم درست است که بانک ملی ممکن است بخشی از سرمایه‌اش دولتی باشد، اما وجوه سپرده‌گذاری آن مال دولت نیست و متعلق به مردم است.

.
وی تاکید کرد: بحث شرعی بودن این اقدام دولت هم در کنار غیرقانونی بودن آن خودنمایی می‌کند؛ پول شخص بنده در بانک بوده است، دولت نمی‌تواند بدون اجازه من از آن برداشت کند؛ من این پول را در بانک گذاشته‌ام که هر وقت خواستم بتوانم برداشت کنم.

.
صادق ادامه داد: این کارهای دولت اعتماد مردم را نسبت به بانک‌ها ضعیف می‌کند؛ هنوز امضای اعتراضات به سوءاستفاده سه هزار میلیاردی و اهمال دولت خشک نشده بود که شاهد این برداشت غیرقانونی دولت هستیم، پس طبیعی است شاهد عدم اعتماد مردم باشیم.

.
وی گفت: اگر دولت توانایی پرداخت یارانه‌های نقدی را ندارد، راحت و شفاف با مردم صحبت کند و بگوید توانایی نداریم؛ به جای اینکه این برداشت‌های غیراصولی را انجام دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.