نرم افزارحسابداری صدگان

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به اخلال در صادرات نفت ایران

0 593

حسابداراپ

 کریستین لاگارد که در جریان سفر دو روزه خود به دهلی با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، گفت: به عنوان نمونه اگر کاهش عمده‌ای در صادرات نفت ایران رخ دهد، ما پیش‌بینی می‌کنیم که در یک بازه زمانی، قیمت نفت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

 .

وی افزود: همانگونه که قبلا هم اشاره کرده‌ام، افزایش ناگهانی قیمت نفت تأثیرهای منفی جدی بر اقتصاد جهانی در مقیاس گسترده بر جای خواهد گذاشت و اقتصاد کشورهای واردکننده نفت، به‌ویژه کشورهای فقیرتر را با چالش مواجه خواهد کرد.

 .

لاگارد که از چین عازم هند شده بود، تأکید کرد که این شوک نفتی می‌تواند به شدت بر اقتصاد کشوری مانند هند که در سال بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تن نفت وارد می‌کند، تأثیر بگذارد.

 .

او با بیان اینکه هند تنها یکی از این کشورهاست، افزود: اگر یک شوک نفتی به وجود بیاید، عواقب وخیمی برای همه ما و همه کشورهای واردکننده به دنبال خواهد داشت.

پندار سیستم

.

سخن رئیس صندوق بین المللی پول مبنی بر اینکه قیمت نفت برنت در حال حاضر حدود ۱۲۵ دلار است، به این معناست که در صورت محدود شدن صادرات نفت ایران، با افزایش ۳۰ درصدی باید منتظر قیمتی بیش از ۱۶۰ دلار برای هر بشکه نفت بود.

 .

پیش از این، کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که در ماه‌های آینده نفت ایران را تحریم خواهند کرد، هرچند امروز وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که نشان از نوعی عقب‌نشینی از مواضع قبلی واشنگتن داشت، با بیان این ادعا که ۱۰ کشور اروپایی و ژاپن به اندازه کافی میزان واردات نفت از ایران را کاهش داده‌اند، گفت که دیگر نیازی نیست این کشورها در جهت تشدید تحریم نفتی ایران حرکت کنند.

 .

ایران در واکنش به تحریم نفتی اروپا، صادرات نفت به کشورهای انگلیس و فرانسه را قطع کرده و برای صادرات نفت به دیگر کشورهای اروپایی نیز شروطی را مطرح کرده است.

 .

منبع : مهر

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.