نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه حمايت از توليد در فاز دوم هدفمندي با” نرخ استهلاک نزولي”

1 669

حسابداراپ

http://img.ehowcdn.co.uk/article-new/ehow/images/a06/cq/nl/accelerated-depreciation-definition-800x800.jpg

.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي با اشاره به روشهاي متعدد تعيين نرخ استهلاک گفت: يکي از اين رو شها محاسبه نرخ استهلاک به روش نزولي است که با اجراي اين روش سود بنگا هها براي محاسبه ماليات کاهش نشان ميدهد و دولت ماليات کمتري از آنها دريافت ميکند.

.

حسين وکيلي، با اشاره به اجراي نرخ استهلاک نزولي براي حمايت از صنايع،اظهارداشت: در واقع نرخ استهلاک نزولي، استهلاک ماشين آلات را به صورت نزولي محاسبه ميکند.

.

وي افزود: بر اين اساس در سال هاي اول نرخ استهلاک بالا در نظر گرفته ميشود و در سالهاي بعد کاهش مي يابد؛ به عنوان مثال در سال اول نرخ استهلاک ۳۰ يا ۴۰ درصد تعيين ميشود و در سالهاي بعد اين درصد کاهش مي يابد.

.

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي، با بيان اينکه در اين روش ميزان سود تعيين شده براي بنگاه کاهش نشان مي دهد، گفت: با اجراي اين روش محاسبه نرخ استهلاک سود بنگا هها براي محاسبه ماليات کاهش نشان مي دهد و دولت ماليات کمتري از آنها دريافت ميکند.

.

پندار سیستم

وکيلي در پاسخ به اين سوال که آيا اعمال اين روش درآمدهاي مالياتي دولت را تحت تاثير قرار نخواهد داد، اظهارکرد: ماليات قبل از اينکه ابزار درآمدي باشد يک ابزار مديريتي است و به دولت کمک ميکند تا سياست هاي مالي خود را اجرا کند.

.

وي در پاسخ به اين سوال که با قانون فعلي امکان اجراي اين روش حمايتي وجود دارد، بيان کرد: با مصوبه هيئت وزيران امکان اعمال اين سياست فراهم مي شود.

.

معاون مالياتهاي مستقيم در مورد اينکه گفته مي شود بايد اختياراتي به وزير اقتصاد براي اعمال اين سياست در قانون ماليات ها اعطا شود، گفت: بر اساس آنچه که در لايحه جديد آمده اختيار تعيين نرخ روش نرخ استهلاک به وزارت امور اقتصادي و دارايي داده شده است.

.

وي ادامه داد: در لايحه جديد اصلاح قانون مالياتها جدول استهلاکها در قانون آمده است،اما جزئيات و نحوه اجرا به آيين نامه واگذار شده است.

.

سازمان امورمالياتي كشور

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. مجله اینترنتی لوپر می گوید

    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.