نرم افزارحسابداری صدگان

«موسسه مالی اعتباری فرشتگان » به رعایت ضوابط بانک مرکزی ملزم شد.

0 705

حسابداراپ

.

مؤسسه‌ی «در شرف تأسیس» فرشتگان به رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی ملزم شد.

 روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌ی مورخ ۵ / ۱ / ۹۱ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی مؤسسه‌ی مالی و اعتباری فرشتگان «در شرف تأسیس » به اطلاع می‌رساند: با توجه به این‌که مؤسسه‌ی یادشده روند اصلاحی در رابطه با سامان‌دهی را در پیش گرفته است، بنابراین تا زمان سامان‌دهی (حداکثر ظرف دوماه) می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، بدیهی است در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات و کوچک‌ترین تخلف، با مؤسسه‌ی مذکور طبق مقررات برخورد خواهد شد.

 بانک مرکزی چگونه طی دو روز گذشته مجوز یک موسسه مالی را باطل و دوباره صادر کرد.

.

به گزارش افکار نیوز ، این بانک در تاریخ ۵ فروردین امسال در حالی که کشور نیمه تعطیل است و مردم در مسافرت به سر می برند طی یک اطلاعیه رسمی در سایت خود اعلام کرد که “موسسه مالی و اعتباری فرشتگان فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی ” است. بانک مرکزی در این اطلاعیه علت “فاقد مجوز” بودن را اقدام این موسسه ” به پرداخت سود غیر متعارف به انواع سپرده های سرمایه گذاری” دانست.

.

در ادامه بانک مرکزی ” اعضا هیات مدیره و مدیر عامل موسسه یاد شده را فاقد صلاحیت لازم جهت اداره امور موسسه ” دانست. اعلام این موضوع توسط بانک مرکزی موجی از نگرانی را در میان سپرده گذاران بوجود آورد.

.

اما درست دو روز بعد بانک مرکزی با حذف اطلاعیه فوق از سایت رسمی خود، اطلاعیه جدید دیگری منتشر کرد.

به گزارش افکار،بر اساس این اطلاعیه جدید ” با توجه به این‌که مؤسسه‌ی یادشده روند اصلاحی در رابطه با سامان‌دهی را در پیش گرفته است، بنابراین تا زمان سامان‌دهی (حداکثر ظرف دوماه) می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.”

در این شرایط ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد.

.
شکی نیست که موسسه فرشتگان باید دستور العملها و سود تعیین شده را طبق ضوابط رعایت کند اما با فرض عدم رعایت آنها ، بانک مرکزی با چه مجوزی اذهان سپرده گذاران را نگران می کند؟
چطور می شود موسسه ای طی چند سال فعالیت مجوز داشته باشد و بعد در اولین روز کاری سال جدید “فاقد مجوز ” شود و اعضای هیئت مدیره اش “فاقد صلاحیت” و سپس دو روز بعد دوباره مجوز بگیرد! در عین حال مشخص نیست این مجوز تا کی معتبر است؟!
در این صورت سپرده گذاران هر ساعت باید اخبار مربوط به مجوزهای اعطایی بانک مرکزی را چک کنند!

.
آیا قرار است هر موسسه مالی و اعتباری و یا بانکی که به هر دلیلی از دستور العمل بانک مرکزی تخطی کند ، بانک مرکزی با اعصاب مردم بازی کند ؟
آیا مردم باید نسبت به عملکرد موسسات مالی و اعتباری پاسخ گو باشند یا هیئت مدیره و سهامداران آن؟

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.