نرم افزارحسابداری صدگان

موسسات رتبه‌ بندي اعتباري تشكيل مي‌شوند.

0 583

حسابداراپ

فارس- مدير پژوهش و مطالعات اسلامي سازمان بورس برخي برنامه‌هاي كميته فقهي بخش پژوهش سازمان را اعلام كرد و گفت: بخش عمده‌اي از مقررات بازار سرمايه در سال گذشته ترجمه شد و بقيه آن نيز در سال جاري انجام مي‌شود.

.
علي سعيدي در خصوص برنامه‌هاي بخش پژوهش سازمان بورس براي سال جديد اظهار كرد: برخي از برنامه‌ها مربوط به فعاليت‌هاي جاري سازمان بورس و برخي ديگر نيز مربوط به طرح‌هاي جديد در دست اقدام است.

.

پندار سیستم

وي با اشاره به اينكه كميته تدوين مقررات كار خود را در سال جاري ادامه خواهد داد، افزود: ترجمه مقررات بازار سرمايه از برنامه‌هايي است كه در سال گذشته بخش عمده آن ترجمه و به صورت كتاب منتشر شد و ترجمه بقيه مقررات ادامه خواهد داشت.

.
برنامه‌هاي كميته فقهي در سال ۹۱
مدير پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس با اشاره به برنامه‌هاي كميته فقهي در سال جديد گفت: اين كميته در سال جاري قرار است مسائل مربوط به وقف سهام، اوراق منفعت، صندوق تدوين تسويه اوراق بهادار و قرارداد اختيار معامله براي قرارداد آتي را بررسي كند.

.
سعيدي ادامه داد: توسعه قرارداد سلف موازي روي ساير كالاها نيز در بخش پژوهش و مطالعات اسلامي سازمان بورس قرار است بررسي شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا درخواست جديد براي انجام معاملات سلف موازي در كالايي به جز نفت ارائه شده نيز ارائه شده است، گفت: اين مساله مربوط به بخش اجرايي سازمان است ولي بخش پژوهش ابزارهاي لازم را طراحي و بر اساس درخواست‌هايي كه از بيرون سازمان ارائه مي‌شود از اين ابزار‌ها استفاده مي‌كنند.

.
مدير پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس در خصوص ساير برنامه‌هاي مورد نظر بخش پژوهش گفت: چهارمين دوره كارگاه‌هاي بين‌المللي مالي اسلامي از ۱۷ ارديبهشت ماه با حضور كشور‌هاي مختلف برگزار مي‌شود. در اين كارگاه دستاوردهاي توسعه ابزارها و نهادهاي اسلامي و دستاوردهاي كميته فقهي ارائه مي‌شود.

.
وي در ادامه بيان كرد: فعاليت‌هايي در خصوص ايجاد موسسات رتبه‌بندي اعتباري شروع كرده‌ايم و با برخي از موسسات بين‌المللي در ارتباط هستيم تا با مشاركت آنها اين نهاد را در بازار سرمايه راه‌اندازي كنيم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.