- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قول وزیر برای افزایش حقوق بازنشستگان

“اکبر خبازها” افزود: در سال جاری براساس اعلام بانك مركزي [1] نرخ تورم ۲۱.۵ درصد اعلام شده است به همین دلیل ما نیز انتظار داریم براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان همین میزان افزایش پیدا کند.

.
وی تاکید کرد: طی دو سال گذشته افزایش حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم نبود و در دو سال معادل یک سال حقوقشان افزایش یافت به همین دلیل انتظار داریم که امسال اینگونه نشود و مستمریها متناسب با تورم اعلام شده افزایش یابد.

.
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در مورد تعیین افزایش حقوق بازنشستگان نیز گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید براساس تفاهم میان سازمان تامین اجتماعی، هیئت امنای سازمان و همچنین صندوق بازنشستگی انجام شود.

.
به گفته وی، متاسفانه دو سال است که دولت میزان افزایش حقوق بازنشستگان را تعیین و به سازمان اعلام می کند این درصورتی است که تامین اجتماعی سازمان مستقلی بوده و حقوق مستمری بگیران نیز با پول بیمه های واریزی و سرمایه تامین اجتماعی پرداخت می شود به همین دلیل براساس قانون افزایش حقوق ها باید توسط خود سازمان مشخص شود.

.
خبازها افزود: مرتضوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و همچنین شیخ الاسلامی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم قول مساعد داده اند که امیدواریم اینگونه باشد.

.
وی در این رابطه به مهر گفت: تاکنون که میزان افزایش حقوق مشخص نشده اما امیدواریم ماه آینده این اتفاق بیافتد تا بازنشستگان بتوانند مابه التفاوت مستمری خود را سریعتر دریافت کنند.

.

منبع : مهر

.