نرم افزارحسابداری صدگان

عوامل موثر در شروع طوفانی بازار سهام طی سال جدید

0 664

حسابداراپ

یک کارگزار بورس عوامل موثر در شروع طوفانی بازار سهام طی سال جدید را اعلام کرد.

.

سیدرضا علوی مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در رابطه با وضعیت بازار سهام اظهار داشت : بورس اوراق بهادار در شرایطی سال گذشته را با میانگین بازدهی ۱۰ درصدی به پایان رساند که کارگزاران و سرمایه گذاران در روزهای آخر کاری شاهد بهبود محسوس و همه جانبه بورس و رشد قیمت سهام شرکت های ارزنده و متغیرهای اصلی معاملات و خصوصا” شاخص بودند.

.

بطوریکه با افزایش ۴۲۴ واحدی شاخص در هفته منتهی به ۲۸ اسفند ، دماسنج بازار سهام با قرار گرفتن در عدد ۲۵ هزار و ۹۰۵ واحدی، آماده عبور از خط مقاومت ۲۶ هزار واحدی شد.

.

وی ادامه داد: این وضعیت که ناشی از آثار مثبتی چون مشخص شدن نتایج انتخابات، حاکم شدن آرامش سیاسی، برگشت وجوه برداشت شده توسط بانک مرکزی، آزاد شدن فروش ارز شرکت ها در بازار و همچنین تجربه روزهای پایانی سال های گذشته بود،موجی از امید را در بین فعالان بازار سهام زنده کرد و بسیاری از سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی اقدام به خرید سهام کرده و منتظر تداوم این مسیر در سال جدید شدند.

.

پندار سیستم

علوی با بیان اینکه این انتظار در نخستین روزکاری بورس درسال ۹۱ محقق شد، خاطر نشان کرد:بورس اوراق بهادار در شروع سال جدید در نتیجه رشد قیمت سهام اکثر گروه ها و شرکت های بزرگ و موثر ، با رونق قابل توجهی روبرو شد. بطوریکه در کنار داد و ستد ۵۱.۳ میلیارد تومانی بیش از ۱۹۶ میلیون سهم ، شاخص کل بورس نه تنها با ۳۷۴ واحد افزایش به ثبت رسید بلکه موفق به شکستن خط مقاومت ۲۶ هزار واحدی شد.

.

این کارگزار در واکنش به این سئوال که این شروع طوفانی ناشی از چه عامل یا عواملی بود، توضیح داد: علاوه بر مسائل سیاسی جهانی مانند عقب نشینی آمریکا از مقابله با ایران و درخواست ۱۱ کشور برای تامین نفت از کشورمان و همچنین ثبات بعد از انتخابات مجلس، سیاست های بانک مرکزی در رسمی کردن نرخ دوم ارز، ارزنده بودن سهام تعدادی از شرکت ها خصوصا” شرکت های صادرکننده محصولات، بهبود سودآوری برخی گروه ها و صنایع و تزرق نقدینگی جدید ، در تقویت طرف تقاضا و رشد متغیرهای اصلی بورس نقش بسزایی داشتند.

.

علوی تاکید کرد: در کنار همه این عوامل باید به شعار سال جدید مقام معظم رهبری هم توجه کرد چرا که بازار سرمایه از طریق مکانیزم های تامین مالی که دارد ، بهترین محل برای حمایت از تولید و کار است.بنابراین نمود عینی این شعار در بورس و بازار سهام خواهد بود .

.

وی در خاتمه با بیان اینکه طی روزهای آینده شاخص بورس به راحتی می تواند از مرز ۲۷ هزار واحد هم عبور کند، گفت :این در حالی است که پیش بینی می شود طی یکی دو روز آینده وضعیت عرضه و تقاضا متعادل باشد اما دوباره روند صعود جهشی شاخص بورس با شیب ملایمی تکرار خواهد شد.

 .

منبع: خبرگزاری فارس

 .

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.