نرم افزارحسابداری صدگان

طرح استخدام نیمه وقت زنان، تبعیض و بی‌عدالتی است.

1 641

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وقتی زنان را در مقام و موقعیتی قرارمی دهند که از نظر شغلی نیمه وقت شوند یعنی آن‌ها را نصف مردان به حساب ‌می‌آورند

.

“داریوش قنبری “در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح مرکز امور زنان ریاست جمهوری مبنی بر استخدام دو زن نیمه وقت به جای یک زن تمام وقت گفت: ارائه چنین طرحی از افکار ناپخته سرچشمه ‌می‌گیرد از این رو به نظر ‌می‌رسد مرکز امور زنان ریاست جمهوری در حوزه کاری خود تخصصی ندارد. 

.

وی چنین طرح‌هایی را خنده آور توصیف کرد و افزود: هراز چندگاهی مشاهده می کنیم چنین طرح‌هایی در ارتباط با زنان و جوانان عنوان ‌می‌شود‌. 

.

قنبری با طرح این پرسش که مرکز امور زنان ریاست جمهوری تاکنون چه اقداماتی در حوزه زنان انجام داده است، افزود:مرکز امور زنان ریاست جمهوری تاکنون هیچ منفعتی برای جامعه هدف خود نداشته است. 

.

وی تاکید کرد:به نظر مي‌رسد زنانی که در مرکز امور زنان ریاست جمهوری از حقوق زن دفاع ‌می‌کنند خودشان تحت تاثیر افکار مرد سالارانه قرار دارند. 

.

پندار سیستم

وی با تاکید بر اینکه استخدام نیمه وقت زنان چیزی جز تبعیض و ناعدالتی نیست افزود: اگر استدلال آن‌ها برای ارائه چنین طرحی وجود تعداد زیاد متقاضی زن برای اشتغال است پس باید استخدام مردان نیزنیمه وقت شود. 

.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس خاطرنشان کرد: در طرح استخدام نیمه وقت دو زن به جای استخدام یک زن تمام وقت نگاه جنسیتی حاکم است‌. 

.

قنبری به حساب آوردن زنان به عنوان نصف مردان را نوعی توهین به آن‌ها بر شمرد و افزود: تاکنون یکی ازمشکلات اصلی زنان محاسبه کردن دیه در مورد آن‌ها بوده است اما الان ‌می‌بینم که از استخدام نیمه وقت آن‌ها هم صحبت به میان آمده است.

.

——————————————————————————————-

لينك هاي مرتبط :

– طرح دولت برای استخدام نیمه‌وقت کارمندان زن

– درباره طرح استخدام نیمه‌وقت زنان

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ابوالفضل می گوید

    باسلام طرح استخدام نیمه وقت زنان طرحی بسیار منطقی وبجاولازمیست من مدتهاست که منتظر اینچنین تصمیمی بودم البته کلیت طرح من این بودکه استخدام نیروهای جدید زن باشرایط ومحدودیتهای خاصی باشد شامل مواردزیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.