نرم افزارحسابداری صدگان

صعود شاخص بورس در سايه بانكی ها

0 510

حسابداراپ

ديروز صنعت برتر بورس تهران بانكداري بود ‌البته دو صنعت پتروشيمي و فلزات هم كه در آغاز بازار كم تقاضاتر از روزهاي گذشته به نظر مي‌رسيدند در ادامه جان تازه‌اي گرفتند و مشخص شد كماكان بازار تلاش دارد اين دو صنعت را در پيشاني تقاضای خود نگاه دارد.

.
در آخرين روز كاري هفته در خبرها آمده بود برداشت از حساب بانك‌ها به واسطه مابه‌التفاوت نرخ ارز ممنوع شده تا نمادهاي بانكي پس از هفته‌ها، با رشد شديد تقاضا روبه‌رو شوند.

.
اكثر نمادهاي مطرح اين صنعت صف خريد به خود ديدند. اين در حالي است كه انتظار مي‌رود وضعيت بانك‌ها با توجه به افزايش نرخ بهره بانكي بهتر از سال گذشته باشد و بسياري از نمادهاي بانكي توان تعديل در بودجه سال‌هاي ۹۰ و ۹۱ خود را دارند. به اين ترتيب در شرايط ضعف تقاضا در صنايع بزرگ، اين بانك‌ها بودند كه بر شاخص اثر مثبت گذاشتند و روز سبزي را براي اين نماگر رقم زدند.

.
در گروه پتروشيمي، با وجود روند منفي در اكثر نمادها اما صف‌هاي خريد پتروشيمي كرمانشاه، شازند و شيراز حفظ شد.

.
اين در حالي بود كه عرضه‌ها بر كرماشا و شاراك افزايش پيدا كرده بود. در گروه فلزات اما روند نزولي در ابتداي وقت ديده شد كه افت گروه سنگ‌آهن به واسطه تكذيب توافق اين صنعت با سازمان ايميدرو اتفاق افتاد.

پندار سیستم

.
در اين بين معادن و فلزات كماكان با اقبال بازار روبه‌رو بودند، در شرايطي كه دوشنبه آينده به عنوان زمان عرضه اوليه ۱۰درصد سهام تامين مواد اوليه فولاد صبانور تعيين شده است. فولاد آلياژي ايران نيز با صف خريد روبه‌رو شد.

.
اما نگاه بازار در اين صنعت بيشتر معطوف به دو نماد پرهيجان ذوب‌آهن اصفهان و آلومينيوم ايران بود كه توانستند از موقعيت روند منفي به صف خريد نيز برسند و عرضه‌هاي زيادي را تجربه كنند. معامله بلوكي قريب‌الوقوع براي نماد ذوب و تحولات فروش كالا در بورس كالا براي نماد فايرا، رخدادهايي مثبت و قابل توجه است. در ميان صنايع كوچك ديروز صف‌هاي خريد براي صنايع سيمان، دارو و قند افزايش يافت.

.
گروه خودرو نيز در حالي كه افت قيمت دلار در بازار آزاد ديده مي‌شود، مورد توجه بازار قرار گرفت و چندين صف خريد تشكيل شد. دست آخر اينكه ديروز معامله‌گران تالار شيشه‌اي ۲۲۹ميليون و ۸۶۵ هزار و ۶۶۸ برگه سهم و حق‌تقدم را به ارزش ۶۵۹ميليارد و ۹۸۱ميليون و ۱۶۶هزار ريال در ۲۱هزار و ۹۳۵ نوبت معاملاتي دادوستد كردند. شاخص كل هم ۹۳ واحد ديگر رشد كرد و به رقم ۲۶هزار و ۷۵۷واحد رسيد.

.

منبع:بينا

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.