- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سياست‌هاي مالياتي منطبق بر رويكرد حمايت از توليد نيست.

رئیس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم خانگی اعلام کرد: از ابتدای سال حمایت از تولید داخلی شاهد رویکردهایی اعمال سیاست‌هایی هستیم که به شدت بخش تولید را تحت الشعاع قرار داده و بیش از پیش تضعیف می‌کند. 

.

محمد طحان‌پور با اشاره به تشدید مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال حمایت از تولید ملی به ایلنا گفت: سازمان امور مالیاتی در سال جاری اقدام به شفاف سازی رویه‌های مالیاتی کرده که البته این امر کاملا مورد تایید ما است، اما متاسفانه این سازمان در سیاست‌های اخیر خود نسبت به هزینه‌های واحدهای صنعتی و تولیدی بی‌توجه است. 

.

وی در این خصوص توضیح داد: سازمان امور مالیاتی حاشیه سود تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی را حدود هفت درصد در نظر گرفته این در حالی است که هم اکنون میزان سود این تولیدکنندگان در بازار بین یک تا دو درصد است. در حال حاضر بازار کشش آن را ندارد که تولیدکنندگان حاشیه سود خود را مطابق با رقم در نظر گرفته شده از سوی سازمان امور مالیاتی یعنی هفت درصد در نظر بگیرند. 

.

طحان‌پور ضمن تاکید بر تعیین یک پایه مالیاتی سنگین از سوی سازمان مذکور برای واحدهای تولیدی، اظهار داشت: ما با شفاف سازی سیاست‌های مالیاتی موافق هستیم اما معتقدیم که این سیاست‌ها باید با لحاظ هزینه‌های بنگاه‌های تولیدی و وضعیت کنونی اقتصاد اجرایی شود. 

.

به گفته وی؛ در حال حاضر برخی کارخانجات داخلی به واسطه شرایط ایجاد شده تعدیل نیرو داشته و یا در شرف تعطیلی قرار دارند که اعمال سیاست اخیر نیز به نوبه خود بر مشکلات آن‌ها می‌افزاید. سیاست اخیر می‌تواند تولید را از پا درآورد.

منبع : ايلنا

.

———————————————————————————————–

لينك مرتبط :

نحوه حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی با” نرخ استهلاک نزولی” [1]

.