- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سود اوراق مشارکت زیر ۲۵ درصد منطقی نیست.

 

.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عدم‌افزایش سود اوراق مشارکت را مانعی برای سرمایه‌گذاری مردم عنوان کرد و گفت: معتقدم اگر سود اوراق مشارکت ۳۰ درصد اعلام شود بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری هجوم خواهند آورد و دولت می‌تواند این سرمایه را در عسلویه هزینه کند و مطمئنا ۱۰۰ درصد سود به‌دنبال خواهد داشت.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت به بازدیدش از بندر عسلویه در سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: کشور قطر با سرمایه‌گذاری بالا در منبع گازی مشترک با کشور ما سود زیادی از این نعمت طبیعی به جیب می‌زند درحالی که دولت نه خودش سودی از این کار می‌برد نه حاضر است سرمایه‌گذاری آن را به مردم واگذار کند.

.

نماینده مردم جاجرم و بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان پیشنهاداش مبنی بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان با ۳۰ سود سرمایه‌گذاری درعسلویه درخصوص برخورد بانک مرکزی با این پیشنهاد توضیح داد: معاون بانک مرکزی پیشنهاد داد که سود تشویقی بنویسیم و خودمان سود را بالا ببریم، اما آنها دروغ گفتند و عمل نکردند و سود بالا نرفت.

.

وی با اظهار تأسف از بی‌توجهی دولت به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در کشور افزود: ما بارها به وزیر نفت و مسئولین دولتی گفتیم اما اهمیت نمی‌دهند و همین عدم‌وقت‌گذاری برای مسائل اقتصادی آسیب‌های بسیاری به بدنه اقتصاد ما وارد کرده است.

.

این نماینده مردم در مجلس هشتم  با بیان این‌که افزایش نرخ سود بانکی بسیار دیر اتفاق افتاد تاکید کرد: تنها راه جذب سرما‌یه‌گذاری مردم بالا بردن نرخ اوراق مشارکت حداقل به میزان ۲۵ درصد است چرا که فقط در این صورت مردم بجای خریدن ارز و سکه به خرید اوراق مشارکت روی خواهند آورد./

.