نرم افزارحسابداری صدگان

سهامداران ذوق‌ زده نشدند.

0 659

حسابداراپ

بورس تهران اولين هفته كاري در سال ۹۱ را با رشد شاخص آغاز كرد اما اين رشد نه مثل صعودهاي سال ۹۱ نجومي بود و نه سهامداران را مانند سال ۹۰ به هيجان آورد.

 .

 اين‌طور به نظر مي‌رسد كه صاحبان سهام از تجربه سال گذشته درس عبرت گرفته‌اند و تصميم ندارند چند روز رونق بازار را دليلي براي رشد در بقيه روزهاي سال بدانند.

 .

در نهايت اينكه نخستين هفته كاري بورس در سال جديد با رشد چهار روزه و كاهش يك روزه شاخص همراه بود، به اين ترتيب مهم‌ترين متغير بورسي با افزايش ۶۶۰ واحدي به اولين تعطيلات آخر هفته در سال جديد رفت.

 .

در آخرين روز كاري نخستين هفته كاري بورس در سال جديد هم، شاخص بورس به روند صعودي اما آرام خود ادامه داد تا برآيند شروع مثبت بازار سهام در سال ۹۱ تداوم داشته باشد. در معاملات اين روز دو جريان غالب در دادوستد سهام شركت‌ها مشهود بود.

.

پندار سیستم

جريان اول با كاهش بهاي سهام شركت‌هايي چون مخابرات، پالايشگاه اصفهان و بانك‌هاي پارسيان و كارآفرين و اثر منفي ۱۲ تا بيش از پنج واحدي آنها روي شاخص بورس همراه بود.

 .

 از سوي ديگر اقبال بورس‌بازان به سهام شركت‌هاي خودرويي و اكثر شركت‌هاي صنعت فلزات اساسي مقداري فروكش كرد و در عوض جريان دومي ناشي از تداوم رشد سهام شركت‌هاي صنعت پتروشيمي ايجاد شد.

 .

به اين ترتيب بعد از افزايش ۳۷۴، ۲۱۲، ۱۲۴ و ۴۳ واحدي شاخص بورس در چهارشنبه، شنبه، يكشنبه و سه‌شنبه و رشد آخرين روز هفته و كاهش ۹۳ واحدي در روز دوشنبه، دماسنج بازار سهام نخستين هفته كاري سال جديد را با جهش ۶۶۰ واحدي به پايان رساند و آماده اتمام تعطيلات نوروزي و بازگشت اكثريت سرمايه‌گذاران شد.

 .

 امسال بورس قطعا روزهاي سختي را در پيش دارد و ناچار است در كنار جذاب شدن بازار پول و احتمالا بازار سكه و ارز تلاش بيشتري براي حفظ مشتريانش داشته باشد.

 .

منبع :شرق

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.