نرم افزارحسابداری صدگان

دولت به پیمانکاران طلبکار عیدی نداد.

0 565

حسابداراپ

امسال اولین سالی است که پیمانکاران برقی در آستانه نوروز بدون دریافت بخشی از مطالبات خود و به نوعی گرفتن عیدی از دولت، سال جدید را آغازکردند.

.

 در شرایطی که مسوولان نیرویی وعده می دادند که مطالبات پیمانکاران برقی در سال گذشته به طور کامل پرداخت خواهد شد اما این وعده محقق نشد تا امسال اولین سالی باشد که پیمانکاران برقی در آستانه نوروز بدون دریافت بخشی از مطالبات خود و به نوعی گرفتن عیدی از دولت، سال جدید را آغازکنند.

 .

رئیس سندیکای صنعت برق بر این مطلب تاکید دارد که پیمانکاران این بخش به شدت برای واردات مواد اولیه دچار مشکل شده اند.

.
به گفته صالحی، مطالبات اعضای این سندیکا ازوزارت نیرو ۵ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم با احتساب مطالبات پیمانکاران و فروش برق به دولت می شود.درعین حال خسارت ناشی از عدم پرداخت این مطالبات نیز در این رقم محاسبه شده است.

.
رئیس سندیکای صنعت برق در عین حال باز هم بر عدم همراهی بانک ها در این شرایط خاص با پیمانکاران تاکید دارد به گفته او، وارد کردن مواد اولیه به شدت سخت شده و باید هر چه زودتر برای این امر فکری کرد.

.
صالحی در عین حال می گوید،تا پیش از این واحد صنعتی برای تامین برخی از مواد اولیه اصلا به صرفه نبوده و به همین جهت از خارج از کشور وارد می شده اما از این پس با توجه به مقوله تحریم باید به فکر تولید این مواد اولیه در کشور بود که متاسفانه به دلیل عدم توان مالی پیمانکاران تحقق این امر در حال حاضر نیز ممکن نیست.

.
این درحالی است که سال ۸۹ مطالبات پیمانکاران و مواردی دیگر از جمله اشکالاتی در صنعت آب کشور نامجو را به پای میز استیضاح کشاند و در روزهای پایانی همان سال بالاخره این وزیر با یک رای اختلاف توانست صندلی خود را حفظ کند.سال گذشته هم مهمترین مشکل عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران بود که این وزیررا به مجلس کشاند به نحوی که بیشتر ماه های سال ۹۰، این وزیر در تلاش بود تا نمایندگان را متقاعد کند که عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران ناشی از کمبود منابع مالی است.

پندار سیستم

.
همین مشکلی که در سال ۸۹ نیز مورد تاکید قرار می گرفت.

با این حال پاسخ نمایندگان به این مشکلات کشاندن وزیر نیرو به پشت میز استیضاح بود چراکه بهارستانی ها بارها در مصاحبه های مختلف از نامجو خواسته بودند که مشکلات مالی را به کمیسیون انرژی گزارش دهد تا شاید بتوان با راهکاری قانونی آن را برطرف کرد.نتیجه استیضاح نامجو شفاف شدن این مشکلات بود.

 .

کمبود منابع مالی وزارت نیرو در نهایت در بودجه سال ۹۰ برطرف شد اما این قوانین تنها درحد یک نوشته باقی ماند و بخش زیادی از این قوانین اجرایی نشد.

 .

نتیجه قوانینی که ابتدای سال گذشته مسوولان نیرویی را آنچنان خوشحال کرده بود که با برگزاری مصاحبه های مختلف از وعده های شیرین می گفتند تا جایی که بهزاد معاون وزیر در امور برق تاکید کرد امسال (سال ۹۰)تمام مطالبات پیمانکاران برقی پرداخت خواهد شد.نتیجه این وعده بدهی ۶هزار ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران برقی و آبی کشوراست که تنها ۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش برق است.

 .

 دراین بین برخی از کارشناسان تاکید می کنند که عدم پرداخت این مطالبات را باید در تخصیص ندادن بودجه به وزارتخانه نیرو جستجو کرد. مساله ای که این روزها نامجو را نیز وادار به پاسخ شفاف به خبرنگاران کرده پاسخ هایی چون کمبود منابع مالی در بخش های مختلف صنعت برق و آب کشور!

 .

منبع : خبر آنلاين

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.