- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دولت از کاریابی‌ها حمایت کند/ اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار نیازمند برنامه است.

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور گفت:‌تحقق اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار به خارج نیاز به حمایت دولت از کاریابی‌ها و ارائه برنامه شفاف در این زمینه دارد.

.

بابک هاشمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی اعزام نیروی کار به خارج، اظهارداشت:‌ برگزاری اینگونه همایش‌ها موجب هم فکری و هم اندیشی بخش خصوصی و مسئولان خواهد شد که می‌تواند بستری برای رسیدن به اهداف در برنامه پنجم توسعه در این راستا اعزام نیروی کار باشد.

.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در بحث اعزام نیروی کار به خارج نیازمند بسترسازی و داشتن برنامه و حمایت‌های ویژه است.

.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر حمایت‌های مادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاریابی‌های داخلی و خارجی کاهش یافته گفت: کمک‌های مالی که وزارتخانه به کاریابی‌ها می‌کند نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد و در عین حال برنامه‌های جانبی نیز برای آنها در نظر گرفته نشده است.

.

به گفته این فعال بخش خصوصی، یکی از اهداف برنامه پنجم، اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار به خارج است که تاکنون برنامه مدون و شفافی از سوی دولت ارائه نشده است.

.

وی تاکید کرد: کاریابی‌‌ها به عنوان بازوی اجرایی برای رسیدن به این هدف بزرگ عمل خواهند کرد اما در حال حاضر عدم حل برخی مشکلات باعث شده که کاریابی‌ها در این راستا عملکرد مناسبی نداشته باشند.

.

هاشمی پور با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه و اجرای آن با کشورهای مهاجرپذیر از ملزومات تحقق این برنامه است، بیان داشت: توجه ویژه و نیز ارائه رویکرد مثبت برای عقد تفاهم‌نامه و اجرای آن با کشورهای مهاجر پذیر نیاز به دیپلماسی و تعاملی سازنده می‌خواهد که باید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت روابط بین الملل وزارتخانه در اولویت‌ قرار گیرد.

.

وی عنوان کرد:‌ کانادا و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که می‌توان با هموار کردن برخی امور نیروی فنی و متخصص به آنها فرستاد.

.

هاشمی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته براساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲ هزار ۵۰۰ نفر به خارج از کشور اعزام شدند.

.