- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حقوق کمتر از ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون تلفيق حقوق ماهانه تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف شد.
.
به گزارش مهر، در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمد مهدی مفتح در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: دراین کمیسیون درآمد فروش سیگار در لایحه بودجه ۱۰۰ میلیارد ریال و تخلفات صنفی ۱۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت های بیمه مکلف شدند بدون افزایش حق بیمه ۱۰درصد حق بیمه شخص ثالث را به عنوان عوارض به دولت پرداخت کنند تا نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات اختصاص یابد. کمیسیون تلفیق بودجه دولت در این بخش را ۳۰۰ میلیارد ریال به تصویب رساند.
.
مفتح افزود: کمیسیون تلفیق در راستای حمایت از تولیدات داخلی مصوب کرد از هر کیلو میوه و سبزیجات وارداتی ۷۰۰ ریال عوارض دریافت شود که به این ترتیب بودجه دولت در این بخش به میزان ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
..
وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون در راستای مقاوم سازی مدارس دولت می تواند به میزان هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برداشت کند.
.
مفتح با اشاره به تغییر آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق گفت: ضوابط بودجه نباید در تناقض با قانون باشد زیرا بودجه محل قانونگذاری نیست بلکه محلی برای تعیین دریافت ها و پرداخت های دولت در طول یک سال است.
.
نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه در راستای اجرای این بند آیین نامه داخلی برخی بندهای بودجه حذف شد، گفت: در لایحه دولت آمده بود که دولت باید بابت پسماندها دریافت هایی داشته باشد این بند به خاطر اینکه قانونش وجود داشت حذف شد اما مبلغ و درآمدش در قسمت درآمدها آمده است.
.
وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون کلیه بانک ها موظف شدند مانده وجوه اداره شده و سود تسهیلات تا پایان شهریور ماه را به خزانه داری کشور برگردانند.
.
مفتح افزود: همچنین در بند دیگریبه بانک مرکزی اجازه دادیم تا مبلغ ۵ میلیارد دلار در بانک های خارجی برای اخذ اعتبارات ارزی سپرده گذاری کنند.
.
وی افزود: همچنین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مکلف شدند حداقل ۱۰ میلیارد دلار خط اعتبار برای سرمایه گذاری داخلی فراهم کنند.
.
مفتح همچنین در خصوص مالیات بر حقوق کارمندان گفت: حقوق ماهانه ۵۵۰ هزارتومان کارمندان از مالیات معاف شد و همچنین حقوق سالانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان نیز از مالیات معاف شد.
.
مخبر کمیسیون تلفیق اظهار داشت: بر اساس مصوبه دیگری یکی از خلاهای قانون بودجه برطرف شد. همواره در ردیف درآمدها، درآمد سهام دولت و سود سهام شرکت های دولتی کاملا مشخص بود و دریافت می شد اما سود سهام دولت در شرکت هایی که کمتر از ۵۰ درصد آن دولتی است مشخص نبود.
.
وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد سود سهام دولت در شرکت هایی که کمتر از ۵۰ درصد دولتی هستند در ردیف های مشخص به خزانه واریز شود.
.
مفتح در گزارش مصوبات کمیسیون تلفیق افزود: به منظور پرداخت اعتبار به زندانیان نیازمند مثل دیه که مرتکب جرایم غیر عمد شده اند مقرر شد مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل وجوه قرض الحسنه بانک ها پرداخت شود.
.
وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد جهت ایجاد کارهای تولیدی برای زندانیان ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زندانیان بودجه در نظر گرفته شود.
.
مفتح در پایان در خصوص ارائه لایحه بودجه به صحن علنی مجلس گفت: تلاش می کنیم بررسی لایحه بودجه تا ۶ اردیبهشت ماه در کمیسیون تلفیق به پایان برسد اما اگر روند بررسی با دقت بودجه ادامه پیدا کند قطعا تا ۱۵ اردیبهشت ماه بررسی لایحه بودجه پایان می یابد و از ۱۷ اردیبهشت ماه این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.
.
———————————————————————————————————————-
لينك مرتبط:

جدول معافیت مالیات حقوق و دستمزد در سال ۹۱ [1]