نرم افزارحسابداری صدگان

حذف ۴ صفر از پول ملی

0 619

حسابداراپ

جدیدترین بررسی سامانه اصلاح پول ملی نشان می دهد که تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۴۳۸ هزار بازدید از سامانه طرح اصلاح پول ملی صورت گرفته که منجر به ثبت ۴۹ هزار و ۵۸۹ نظر در خصوص حذف صفرها و نامگذاری واحدهای اصلی و فرعی پول ملی شده است.

.

بر پایه این گزارش، ۷۹ درصد کل افرادی که تاکنون موفق به ثبت نظر خود در سامانه اصلاح پول ملی شده اند، مرد و مابقی نیز زن هستند و ۶۲ درصدی نیز بین سنین ۲۵ تا ۴۰ سال هستند.

 .

۵۸ درصد از نظر دهندگان دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس و دانشجویان دارای تحصیلات مشابه حوزوی هستند، همچنین ۵۱ درصد افراد شاغل و ۲۴ درصد نیز دانشجو هستند.

 .

در نظرسنجی های صورت گرفته، مشخص شد که ۶۳ درصد از نظردهندگان ترجیح می دهند در مبادلات خود از ابزارهای الکترونیکی استفاده کنند، همچنین ۲۸ درصد از نظر دهندگان نیز ترجیح می دهند تا از اسکناس و مسکوک در مبادلات خود استفاده ببرند و ۸ درصد هم موافق استفاده از چک شخصی هستند.

 .

به صورت کلی، ۷۸ درصد کسانی که در نظرسنجی حضور یافته اند موافق حذف صفر از پول ملی بوده اند و ۲۱ درصد نیز اعلام کردند با این طرح مخالفند. در این میان، ۵۱ درصد موافق حذف ۴ صفر و ۲۴ درصد نیز موافق حذف ۳ صفر هستند.

 .

همچنین ۶ درصد کل نظردهندگان موافقت خود را با حذف یک صفر و ۸ درصد نیز موافقت خود را با حذف ۲ صفر اعلام کرده اند. ۹ درصد نیز موافق حذف صفرها از پول ملی نیستند.

پندار سیستم

 .

انتخاب ۴۷ درصد از مردم برای واحد اصلی پول ملی پارسی ۴۲ درصد نیز تومان است. تاکنون مشارکت کنندگان در طرح نظرسنجی اصلاح پول ملی بر روی این دو گزینه تاکید دارند.

 .

ریال برای واحد اصلی پول ملی فقط ۱ درصد رای آورده است، همچنین دریک دارای ۶ درصد آراء بوده و ۲ درصد کل پیشنهاد دهندگان در این بخش نیز گزینه های دیگری را پیشنهاد کرده اند.

 .

برای انتخاب واحد فرعی پول ملی نیز دریک با ۴۰ درصد کل آراء پیشتاز است و پس از آن نیز ریال دارای ۲۱ درصد کل آراء ثبت شده است.

.

جهت واحد فرعی پول نیز تومان ۱۷درصد و پارسی ۱۳ درصد رای دارند. در بخش مربوط به واحد فرعی پول ملی نیز ۷ درصد نظردهندگان اعلام کرده اند ترجیح می دهند گزینه دیگری غیر از موارد یاد شده را برای واحد فرعی پول ملی پیشنهاد کنند.

 .

۳۲ درصد مشارکت کنندگان با افزایش سهم سکه در مبادلات مالی جامعه به جای اسکناس موافقت و ۶۷ درصد نیز مخالفت کرده اند.

 .

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.