نرم افزارحسابداری صدگان

ابطال مصوبه برداشت دولت از حساب بانک‌ها در هیات تطبیق قوانین

0 615

حسابداراپ

پیمان فروزش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه دیروز کمیسیون با مسوولان بانکی و بانک مرکزی که البته بدون حضور رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، مشخص شد که اقدام دولت در برداشت از حساب بانک‌ها خلاف قانون بوده، باید اعتبارات اخذ شده به سیستم بانکی بازگردانده شود و هيات تطبیق، مصوبه دولت را باطل خواهد کرد.

.

فروزش در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به ارجاع موضوع اضافه برداشت دولت از حساب بانک‌ها توسط ريیس مجلس به هيات تطبیق قوانین، اظهار کرد: با بررسی جوانب این اقدام مشخص شد که اقدام دولت خلاف قانون بوده و باید اعتبارات اخذ شده به سیستم بانکی بازگردانده شود.

.

وی تصریح کرد: احتمالا چهارشنبه (امروز) این مصوبه دولت در هيات تطبیق قوانین باطل می‌شود و این پول به حساب بانک‌ها برمی‌گردد. وی افزود: در عین حال، این اقدام خلاف قانون، برای پیگیری بیشتر موضوع به قوه‌قضائیه ارجاع خواهد شد.

پندار سیستم

.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش کمیسیون اقتصادی در صحن مجلس قرائت می‌شود، گفت: این گزارش در جلسه دیروز کمیسیون نهایی شد و در صحن علنی قرائت می‌شود.

.

فروزش در خصوص اعضای حاضر در جلسه و استدلال آنها بیان‌ کرد: نماینده بانک مرکزی آقای حبیبی معاون حقوقی و آقای گودرزی مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی و مدیران عامل تمام بانک‌ها در جلسه حاضر بودند که همه مدیران عامل معتقد بودند که این اقدام خلاف قانون بوده و منابع باید به سیستم بانکی برگردد.

.

وی افزود: نماینده بانک مرکزی اینگونه استدلال می‌کرد که چون این کار مصوبه هيات دولت را داشت، بانک مرکزی موظف به اجرای آن بود در صورتی که نمایندگان گفتند مصوبه دولت و اقدام شما هر دو خلاف قانون بوده است و شما نباید به اجرای این کار تن می‌دادید.این نماینده مجلس در مورد منابع دریافتی از سیستم بانکی توسط بانک مرکزی گفت: ابتدا بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اخذ شده و پس از آن حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از این منابع برگردانده شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.