- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

یک عضو كميته مزد: حداقل دستمزد ۹۱ بين ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

عضو کمیته مزد استان تهران میانگین تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار را ما بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پيش‌بيني کرد.

.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با ایلنا، از مخالفت نمایندگان کارفرمایی با افزایش میزان دستمزد کارگران در سال آینده خبر داد و گفت: نماینده کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار اعلام کرده است کارفرمایان توان پرداخت افزایش دستمزد را بر مبنای تورم ندارند.

.

او با انتقاد از عدم اعمال سیاست‌های حمایتی دولت از کارفرمایان تصریح کرد: کارفرمایان به دلیل عدم حمایت‌های دولت در زمینه ارائه سبد‌های حمایتی توان پرداخت دستمزد‌ها را بر مبنای تورم واقعی بازار ندارند.


عضو کمیته مزد میانگین تعیین حداقل مزد را در شورای عالی کار ما بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: نمایندگان کارگری امیدوارند که بتوانند دستمزد کارگران را بر مبنای افزایش ۲۰ درصدی تعیین کنند. 

.
او میزان مزد توافقی نمایندگان کارگری را حداقل بر مبنای ۱۷ و حداکثر بر مبنای ۵/۲۳ درصد اعلام کرد و گفت: نمایندگان کارگری در تلاشند تا بتوانند دستمزد کارگران را بر اساس حداکثر‌ها تعیین کنند. 

.
به گفته توفیقی، دستمزد کارگران طبق نرخ سبد معیشت خانوار و تورم واقعی محاسبه نمی‌شود و می‌توان گفت اظهارات مطرح شده در مورد تعیین مصوبه مزد ۴۰۰ هزار تومانی تنها پاسخگوی ۵۰ درصد از نیازهای جامعه کارگری کشور است.

.

—————————————————————————————————————–

بخشنامه ۱۵۲۳۲۷ مورخ ۹۰/۱۲/۲۴(تعین مزد سال ۱۳۹۱) [1]