نرم افزارحسابداری صدگان

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

0 672

حسابداراپ

مردم عادی می توانند با کمک گیری از نهادهای مختلفی که در بازار سرمایه فعالند، سرمایه گذاری مطمئنی در بورس اوراق بهادار داشته باشند.

.

به گزارش طلانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازارهاي مالي ، مدیر اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: شرکت های مشاور سرمایه گذاری یکی از نهادهایی است که مقررات ویژه ای برای آنها گذاشته شده و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند.

 .

ایوب باقرتبار ادامه داد: این نهادها دارای نیروی انسانی و نرم افزارهای تخصصی و مناسب هستند، از همین رو یکی از نهادهای قابل اطمینانی است که افراد می توانند پیش از سرمایه گذاری به آن مراجعه کنند.

 .

وی با اشاره به اینکه شرکت های سبد گردان از نهادهای مالی جدید هستند که سرمایه گذاران می توانند به این نهادهای مالی هم مراجعه کرده و دارایی خود را در اختیار آنها قرار دهند، ابراز داشت: شرکت های مشاور سرمایه گذاری به سرمایه گذاران مشاوره می دهند، اما سرمایه گذاران می توانند دارایی های خود را در اختیار شرکت های سبدگردان قرار دهند تا دادوستد برای آنها انجام شود.

 .

مدیر اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: صندوق های سرمایه گذاری هم یک روش غیرمستقیم  و مطمئن سرمایه گذاری محسوب می شود که سال هاست در بازار سرمایه فعال بوده و عملکرد مثبتی را از خود نشان داده اند.

 .

پندار سیستم

باقرتبار گفت: سرمایه گذاران بالقوه یا حتی بالفعل از این طریق هم می توانند وارد بازار سهام شوند.

 .

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر موضوع سرمایه گذاری در بورس و شرکت هایی که سهامشان از طریق بورس واگذار می شود به گوش تک تک افراد جامعه رسیده است، ابراز داشت: این سوال برای بسیاری از سرمایه گذاران ایجاد شده که چگونه می توان در این بازار فعالیت کرد.

 .

وی به افرادی که منابع مازاد دارند برای استفاده بهتر از فرصت ها توصیه کرد که در بازار سهام سرمایه گذاری کنند که برای این منظور، بهترین راه، این است که به نهادهایی مراجعه کنند که سازمان بورس و اوراق بهادار آنها را مورد تایید قرار داده است.

 .

باقر تبار گفت: متاسفانه در سنوات قبل، سرمایه گذاران مبتدی به تالارهای مناطق در شهرستان ها یا ساختمان بورس مراجعه کرده و با هر فردی که مواجه می شدند اقدام به مشورت می کردند و این امکان وجود داشت که راهنمایی صحیحی صورت نگرفته باشد.

 .

وی تصریح کرد: بنابراین نیاز به چنین نهادی که در سایر بازارهای سرمایه وجود داشت، احساس شد تا تحت نظارت سازمان فعالیت کند. در این شرایط  افراد می توانند با رغبت و اطمینان خاطر به این نهادها مراجعه کرده و اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

 .

منبع: طلانیوز

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.