نرم افزارحسابداری صدگان

پذيرش نخستین اوراق مشارکت کشور در بورس

0 600

حسابداراپ

معاون شرکت بورس از پذیرش اوراق مشارکت ۱۴۵ میلیارد تومانی شهرداری شیراز دربورس آن هم بدون نرخ جریمه شکست و با امکان معاملات دست دوم در بازارسهام خبر داد تا نخستین اوراق مشارکت ۲۰ درصدی وارد بازار سرمایه شود.

.

علی سنگینیان با اشاره به برنامه های بورس اوراق بهادار برای متنوع سازی محصولات و تلاش برای پذیرش اوراق مشارکت و انجام معاملات دست دوم آن در بازار سهام ، اظهار داشت: در حالی پذیرش اوراق مشارکت آب و نیرو به دلیل نداشتن بازارگردان در بورس فراهم نشد که با همکاری بانک مرکزی و بانک اقتصاد نوین ، اوراق مشارکت شهرداری شیراز به عنوان نخستین اوراق مشارکت در بورس پذیرش شد.

.

وی با بیان اینکه ارزش هر ورقه نخستین اوراق مشارکت پذیرفته شده دربورس ۱۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: این اوراق به میزان ۱۴۵ میلیارد تومانی بوده و از امروز تا ۲۰ اسفند در شعب بانک اقتصاد نوین پذیره نویسی عمومی می شود. دراین میان تمهیداتی اندیشیده شده تا با دریافت اطلاعات خریداران و ثبت آن در شرکت سپرده گذاری مرکزی، اوراق با نام بوده و زمینه معاملات دست دوم در بازار سهام فراهم شود.

.

پندار سیستم

معاون ناشران و امور اعضاء بورس اوراق بهادار تاکید کرد: برخلاف پذیره نویسی اوراق مشارکت دربانک ها که دارای نرخ جریمه شکست ۲ درصدی است،اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس به دلیل برخورداری از بازار گردان (شرکت تامین سرمایه نوین )، نرخ جریمه ایی ندارد و دارندگان اوراق در هر زمانی که اقدام به فروش کنند همان نرخ ۲۰ درصد سود را دریافت خواهند کرد.

.

سنگینیان در گفت و گو با فارس، افزود: همچنین شهرداری شیراز مزیت این اوراق را ۱۰ درصد تخفیف عوارض در ایام سرمایه گذاری در نظر گرفته است. سود آن به صورت روز شمار هر ۳ ماه یکبار پرداخت می شود.

.

وی در خاتمه گفت: با پذیرش این اوراق مشارکت ، زمینه پذیرش سایر اوراق مشارکت در بورس فراهم شده و بورس تلاش خواهد کرد تا در سال آینده  اوراق مشارکت دیگری را برای سرمایه گذاران در نظر بگیرد.

.

منبع : طلا نيوز

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.