نرم افزارحسابداری صدگان

هدفمندی همگام با طرح تحول اجرا شود.

0 557

حسابداراپ

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها که همتای هفت قانون دیگر طرح تحول اقتصادی بود باید به صورت همزمان اجرا می‌شدند.

 .

مرتضی سامتی از اساتید دانشگاه اصفهان ظهر پنج شنبه در آخرین نشست مشترک سال ۹۰ هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان با شعب و انجمن‌های همگن که با حضور رئیس سازمان اقتصاد و امور دارائی استان برگزار شد با اشاره به اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی مناسب بود، افزود: اجرا شدن این طرح در کشوری که برای تامین درآمد خود به منابع نفتی وابستگی شدیدی دارد امکان‌پذیر نیست.

 .

وی ادامه داد: با حذف کامل یارانه‌ها باید سیاست ارزی در کشور نیز کنترل شود.

این استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان همچنین از دلایل اصلی اجرا سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها را واقعی کردن قیمت‌ها و کنترل آن عنوان کرد و گفت: با گذشت فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها تنها قیمت‌ها ثابت ماند و هیچگونه متناسب‌سازی برای تولیدات صنعتی، معدنی نیز در نظر گرفته نشده است.

 .

استاد دانشگاه اقتصاد اصفهان ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها که همتای هفت قانون دیگر طرح تحول اقتصادی بود باید به صورت همزمان اجرا می‌شدند.

 ..

وی با اشاره به دیگر قوانین طرح تحول اقتصادی تصریح کرد: ساماندهی نظام مالیاتی کشور، نظام بانکی، گمرکی، توزیعی، ارزش‌گذاری پول (ارز) و نظام بهره‌وری از دیگر طرح‌های این طرح تحول بودند که تنها طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد.

 .

پندار سیستم

سامتی با تاکید بر اینکه این هفت طرح تحول به یکدیگر وابسته هستند، ادامه داد: اجرا سازی این قوانین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد که به صورت همزمان و موازی با یکدیگر روی می‌داد تا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار می‌شد.

 .

وی خطاب به رئیس سازمان اقتصاد و امور دارایی اصفهان گفت: صنایع توانی برای ادامه دادن با چنین شرایطی را ندارند و دولت نیز برای برطرف کردن مشکلات صنعتی باید راه‌هایی را اتخاذ کنند.

 .

سامتی پیشنهاد کرد: دولت برای ورود به فاز دوم اجرا سازی این قانون باید جرایم مالیاتی و بیمه‌ای واحدهای صنعتی را بخشیده تا فرصتی برای تنفس واحدهای صنعتی به وجود آید.

 .

محمدرحیم احمدوند نیز در این جلسه با قبول تمامی پیشنهادات عنوان کرد: بسیاری از مسائل قابل بررسی در سطح استان از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت به سازمان اقتصاد و امور دارایی ارائه شده است.

.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین طرح‌هایی که در حوزه کشوری باید اجرا شود نیز طی گزارشات کارشناسانه و دقیق خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در بسته‌ای دیگر به مقامات کشوری ارائه می‌شود.

 .

منبع: خبرگزاري مهر

 .

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.